Mijn "oude" PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem: mijn 2 jaar oude HP PC start niet meer.

Tijdens het stofzuigen heb ik per ongeluk de stekker van de voeding uitgetrokken terwijl de pc nog aanstond. Vervolgens wilde ik hem weer opnieuw opstarten, maar er gebeurt helemaal niets (normaal zou een blauw lampje gaan branden en springt de ventilator aan). Wel brandt het groene led lampje op de achterkant van de kast.

De kabels heb ik allemaal gecontroleerd, maar daar is "waarschijnlijk" niets mee aan de hand. Ook de modem herkent geen PC activiteit (normaal knippert een oranje ledje op het essent-kastje als ik de pc start).

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en is dit te verhelpen? :confused:

mvg,

Krabat

Als de PC nu nog aan staat, zet hem dan op de "normale"manier uit, trek de voedingskabel eruit en wacht dan 10 seconden.

Stop de voedingskabel er weer in en zet de PC op de "normale"manier aan.

de pc staat momenteel al uit. Ik heb alle stekkers en kabels unplugged en weer aangesloten, maar geen reactie als ik de startknop indruk.

groet,
Krabat

sorry maar pc schoonmaken terwijl die aan staat? dat is toch niet goed voor je pc

ik was niet mijn pc aan het schoonmaken: ik wilde de vloer gaan stofzuigen!!

Heb overigens nog nooit gehoord dat iemand zijn pc stofzuigt:confused:

Wellicht dat iemand mij wél kan helpen met mijn probleem?

groet,

krabat zei:
ik was niet mijn pc aan het schoonmaken: ik wilde de vloer gaan stofzuigen!!

Heb overigens nog nooit gehoord dat iemand zijn pc stofzuigt:confused:

Wellicht dat iemand mij wél kan helpen met mijn probleem?

groet,

uhm de koelers zitten op een gegeven moment vol stof en die moet je dan ff leeg zuigen met een stofzuiger tenminste dat doe ik

krabat zei:
maar geen reactie als ik de startknop indruk.
Heeft de PC aan de achterkant van de kast een schakelaartje voor de voeding? Dat ook uitgezet, daarna kabels er af, etc.?

Mmmm... wat duidelijker: Aan/uit schakelaar uit, voedingschakelaartje uit, netspanningskabel er uit, 10 of 20 seconden wachten.

Dan netspanningskabel er aan, voedingschakelaartje aan, daarna Aan/uit schakelaar aan.

Ben momenteel op kantoor, ga het vanavond direct proberen, maar volgens mij zit er geen schakelaartje aan de achterkant. (HP Pavilion t750)

Ik laat in ieder geval morgen weten of het gelukt is. bedankt voor je antwoord! :thumb:

groet,
Krabat

Laatst bewerkt:
krabat zei:
(HP Pavilion t750)
Die behoort tot een serie, Hp Pavilion (t742 tot en met t795) Photosmart, die uit de productie is genomen.

Bij een lukraak gekozen HP Pavilion 1030 Desktop staat niets over een voedingschakelaar op de achterzijde volgens de HP-site. (Maar dat zegt niets over jouw HP.)

Mocht het bovenstaande niet helpen, probeer dan de batterij op je moederbord te (laten) vervangen.

Dan wel hopen dat de BIOS-instellingen nog juist zijn.

Hallo,

Heb idd geen schakelaar aan de achterzijde. Heb de kast wel helemaal ontdaan van alle stof, maar nog steeds geen reactie.

Ga dit weekend de batterij proberen, ik hoop dat dat het euvel is.

dank je wel voor de tips!

groet,
Krabat

Misschien is de zekering in de voeding overleden, of de hele voeding.

Maak de kast open, ontkoppel de voedingsstekker van het moederbord, en zet de comp aan, en luister en kijk of je de ventilator van de voeding hoort of/en ziet draaien.

Misschien loop ik wel op de zaken vooruit, maar zou het kunnen zijn dat door het uittrekken van de stekker het gehele moederbord kapot is?:(

Dat zou wel een nachtmerrie zijn.....

Met uitrekken van de stekker, bedoel je toch de stekker die van de pc naar het stopcontact gaat? Zo ja, daar kan je moederbord niet van kapot gaan.(zit daaop niet aangesloten)

Wat je nog kunt proberen is de stekker naar het stopcontact eruit halen, dan de aan/uit knop aan de voorkant van de pc een aantal seconden ingedrukt houden. Batterij eruit en 10 á 20 minuten wachten, dan batterij er weer in en proberen op te starten.

Pfew, dat is al een hele opluchting. Was idd de stekker naar de pc! Dit weekend ga ik alles proberen.

Ik houd jullie op de hoogte, super dat iedereen weer zo betrokken is:)

fijn weekend allemaal,

groet, Krabat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan