Mijn Oulook werkt perfect, maar hoe mailing list maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kris001

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Beste,

mijn Microsoft Office Outlook 2007 werkt perfect.

Ik wil een mailing list, maar ik weet niet hoe dat in te stellen in Outlook.

Waarom een mailing list?
Ik zet soms 80 e-mailadressen in "Aan:" Daardoor zien de 80 ontvangers van mijn e-mailbericht elkander e-mailadres. Dat wil ik niet. Voorkom ik dat door de 80 e-mailadressen in een mailing list te zetten, ergens in Outlook? Zo ja, hoe doe ik dat? Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

Kris.

Zorg ervoor dat het BCC: veld beschikbaar is. Zet daar alle geadresseerden in en in het Aan: veld het afzender-adres van de mail.
Als het goed is is het BCC: veld bereikbaar (als je Outook 2003 gebruikt) via het maken van een mail, en dan tijdens de aanmaak Beeld -> Veld BCC aan te geven.

PS: Meer dan 50 geadresseerden (via het Aan:, CC: of BCC: veld) wordt vaak geweigerd door mailservers als spam. Beperk het dus tot (bijv.) 49 totaal per mail. In jouw geval betekent dat dat je de mail 2x moet versturen: Eerst naar de eerste 'helft' van de geadresseerden en dan nog eentje naar de tweede 'helft' van de geadresseerden.
Natuurlijk hoeft dit niet als 80 adressen wél geaccepteerd worden door de door jou gebruikte mailserver.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ben het eens met Tijs,

Door je e-mail adressen als een mailinglist in te vullen zien de ontvangers volgens mij nog steeds elkaars e-mail adres. (of is in ieder geval heel makkelijk te achterhalen).
Het BCC vak is ervoor bestemd om mails te sturen zonder dat de ontvangers elkaars gegevens zien.

Wanneer je in Outlook 2007 op Aan hebt gedrukt komt er vanzelf onderin een BCC vakje bij.
Anders heb je ook in het tabblad Opties de optie BCC weergeven.

groeten Marcel

Laatst bewerkt:
kris001

Als het vaak dezelfde ontvangers zijn, kun je ook een groep aanmaken met de e-mail adressen.
Deze groep noem je, bv. "de groep van 80", zet je in het Aan: vak.
Niemand kan dan zien wie er in de lijst zit.
Daarnaast, als het goed is, zien andere mailservers het vaak als 1 verzonden bericht.

Wel goed om over na te denken is, dat iedereen waar je een bericht naar verstuurd wel zijn akkoord moet hebben gegeven voor je mail, Anders kan je dat een flinke boete kosten.

Groet,
Bas

@Bas.Geboers: Helaas, je zit er naast: Als je een verzendlijst maakt dan komen de geadresseerden allemaal in beeld bij de ontvanger. Heb je het zelf wel eens gebruikt/getest?

Net zélf nog eens getest met mijn gmail en hotmail account in een distributielijst, en op beide mailaccounts is te zien wie alle (andere) geadresseerden zijn.
Distributielijst kan dus wel, maar dan inzetten in het BCC: vakje, niet in het Aan: vakje.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan