Mijn PC blijft bij het opstarten soms hangen bij het BIOS-scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

StevenSch

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2012
Hallo allemaal,

ik heb soms als ik mijn pc opstart, en dan krijg je het scherm van je BIOS (waar je dan op delete kan drukken om in de BIOS te gaan), dat mijn pc dan vastloopt. Je kan dan niks meer doen behalve de aanknop in te houden en dan wachten tot die afsluit. Soms start ie dan vanzelf weer op?? Andere keren moet je zelf de aanknop weer indrukken. In beide gevallen start de pc dan wel weer normaal op. Ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen. Dus daarom vraag ik het hier. Alle hulp word op prijs gesteld.

Mvg,

Steven.

Dat betekend dat er iets fout staat in de bios.
Zou de bios maar eens controleren.
Kan ook fout werkgeheugen zijn.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb ff in de BIOS gekeken, niks geks gevonden (weet eigenlijk maar wat de helft betekent). Ik heb in de Advanced Mode en in de ASUS EZ Mode allebei even Default Settings gedaan.
Enig idee waar ik naar zou moeten kijken? Het probleem is dat het niet altijd is, dus als je iets veranderd kun je niet meteen zien of het heeft gewerkt.

Mvg,

Steven.

Hoi,
default mode zou moeten werken, als dat niet werkt is er mogelijk schade aan je hardware. Controleer of de veranderingen die je in het Bios doet ook opgeslagen worden, anders moet je de CMOS-batterij (CR2032) eens vervangen.
Hoe oud is de pc?

Laatst bewerkt:
Ik heb de pc een half jaar geleden zelf in elkaar gezet. Toen heeft ie het 3 maanden goed gedaan, toen begon ik op een gegeven moment soms random vast te lopen (niet bij het BIOS-scherm). Toen maand terug weer herbouwd, nu hangt ie niet random meer vast alleen soms bij het BIOS-scherm dan. Hij is vandaag nog niet vastgelopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan