Mijn Pc is heel langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

noorman50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Hallo , ik heb een dell pc en is bijna net zo lui als ikzelf ook :D:D . Ik heb AVG plus Avira Antivir er op zitten .Zou dat het probleem kunnen zijn of mogelijk iets anders . Ik heb 2 keer de scan er over laten gaan en zijn geen problemen . Ben zelf een beginner als het om een pc gaat , Dus geen ingewikkelde uitleg svp . Groetjes Henk

Welkom Henk, ik heb je vraag naar deze plek verhuisd :)

AVG plus Avira Antivir... Heb je 2 viruscanners op één machine? Dat vertraagd je pc denk ik wel. Je vraag is iets verwarrend, omdat er namelijk ook een "AVG Plus"-edition is, die heeft naast antivirus ook een firewall. Als je 2 virusscanners op je pc hebt, dan 1-tje verwijderen. (Je mag zelf kiezen welke je eraf haalt.) En kijken of ie dan sneller is.

Ter info: Meestal is een tekort aan geheugen het probleem van trage pc's. Geheugengebruik kun je zien via o.a. Taakbeheer.

als het probleem nog niet verholpen is en je hebt te weinig geheugen dan ken ik nog een manier maar, heb je xp of vista ? ik leg het uit voor vista:

win key(ook lossen)
typ: msconfig (enteren)
selecteer diagnostisch opstarten
ga dan naar services en selecteer alles wat je nodig hebt
dan naar opstarten en selecteer weer hetgeen je nodig hebt

nu lijkt je pc hetzelffde maar er draaien minder processen--> minder geheugen

langzame pv

als het probleem nog niet verholpen is en je hebt te weinig geheugen dan ken ik nog een manier maar, heb je xp of vista ? ik leg het uit voor vista:

win key(ook lossen)
typ: msconfig (enteren)
selecteer diagnostisch opstarten
ga dan naar services en selecteer alles wat je nodig hebt
dan naar opstarten en selecteer weer hetgeen je nodig hebt

nu lijkt je pc hetzelffde maar er draaien minder processen--> minder geheugen

Er moet genoeg geheugen zijn want dat is onlangs nog nagekeken . Mijn besturingsprogramma is trouwens Windows XP . Ik dacht het goed te doen door er 2 stuks op te installeren , avg en avira antivir . Ik maak hem ook regelmatig schoon daar zal het ook niet aan liggen . Maar omdat hij zo langzaam is erger ik mij daar aan . Moet er wel even aan toevoegen dat er door antivir nog 2 virissen uitgehaald zijn die avg heeft laten zitten

Groetjes Henk

Laatst bewerkt:
je doet het absoluut fout typ maar is op google "waarom geen 2 virusscanners" ofzo je zult het wel begrijpen

maar ik zal het uitleggen

als de 1ne scanner iets scant en iets veranderd om het bestand te cleanen denkt de andere hey daar is iets mis er veranderd iets zonder dat dat word opgegeven dus gat die dat scannen dat ziet die andere weer en zoo gaat dat maar door

gevolg je pc loopt of vast bij verkenner of hij is heel traag

langzame ps

Ik zal het proberen en hoop dat het probleem dat is verholpen . Welke kan ik er beter afhalen , avg of antivir . Bedankt voor jullie reacties . Groetjes Henk

Laatst bewerkt:
Langzame pc

Ik heb antivir verwijderd en is nu veel sneller . Bedankt voor jullie hulp en hiermee is mijn vraag cq probleem opgelost . gr henk

Laatst bewerkt:
Probeer CCleaner en verwijder wat rotzooi!
Heb laatst 1 gig aan rotzzooi weg gepleurd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan