Mijn pc is opeens sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kilnaad

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Hallo, ik zal eerst zeggen wat ik in mijn pc heb zitten:

processor: Pentium 4 3.2 GHZ
Moederbord: Asus p4v800d-x
Video kaart: Ati Readon 256mb\
werkgeheugen: 2x 512mb
1x cd-lezer
1x dvd- lezer (ga volgende week 2 dvd branders halen ter vervanging)
hdd: 160GB 7200 toeren pm / toegangstijd 8.5 sec

---------------------
Mijn probleem: Ik heb mijn pc al ongeveer 1,5 jaar. Heb alleen nog maar problemen gehad met mijn dvd brander alleen die is vervangen door een dvd speler. Mijn pc is altijd al lekker snel geweest en ik ruim hem bijna elke week op en maak hem elke maand stofvrij. Maar sinds gisteren avond is mijn pc heel sloom geworden. Het opstarten dat normaal 20sec. duurt duurt nu 10min. Als ik eenmaal in windows zit dan gaat hij gewoon snel alleen hij valt om de 5sec. stil en dan doet hij 5sec. niks en dan gaat hij weer 5sec. verder. Het is heel vervelend bijvoorbeeld dit bericht typen heeft me nu al 20min. Ik word hier echt pissig van omdat ik niet fatsoenlijk kan gamen of iets anders. Ik hoop dat iemand me kan helpen want dit is zwaar vervelend.

Bij voorbaat dank,

Mark

hallo

mijn eerste gedachte is

dat je onder de spyware en trojans zit met name trojan downloader
heb daar ook last van gehad ik herken mezelf in jou bericht :(
waarmee en hoe maak jij je pc schoon ?
(tijdelijke bestanden verijderen en internet opschonen)

heb je ad-aware, spybot S&D, anti virus scanner en eventueel een firewall ?

een niet goed werkende hardware of software drivers kan ook problemen opleveren

groetjes :cool:

Heeft de pc dit ook in veilige modus? Zo nee, dan kan het aan bepaald ehardware liggen. Anders kan het aan spyware of iets dergelijks liggen, ik zou je pc daar eens op scannen.

ik heb altijd avg aanstaan en ik doe elke week HItman pro aanstaan ik neem aan dat je hitman pro kent. Daar zit zo'n beetje alles in 1 bij. Firewal heb ik op router en mijn pc dus dat lijkt me wel genoeg ik download wel vaak moet ik zeggen. ik gebruik bij het downloaden: Emule en Bittorents

om een of andere reden doet hij het weer na 3 dagen. Toch bedankt voor het reageren:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan