mijn PC kan niet meer op het internet komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leverloos

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
okey. ik denk dat ik op deze plek goed zit om het te vragen. heb proberen te zoeken of iemand anders dit al heeft gevraagd maar ik heb geen geluk gehad hiermee. dus ga ik hem maar stellen.
eerst even dit uit de sticky :).

Heb je een adsl of kabel aansluiting
ADSL van versatel. teleonie en internet.

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows XP service pack 2

Gebruik je een firewall en zo ja welke
Windows firewall. en AVG antivirus. ik heb nooit een goeie firewall die niet vol met spyware zit kunne vinde.

Welk merk en type router of modem gebruik je.
gratis erbij gekregen. er staat met grote letter VERSATEL boven op. en op de sticker eronder staat model: DV201AMR

Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan .
een goedkope kaart van SWEEX. denk dat dit het model nummer is: LC700050

Okey to the point :D.
me internet was nogal sloom. van een stream aan het luisteren en hij haperde steeds. maar mijn verbinding was excelent. dus ik dacht dat ik maar even de router zou resetten. dat gedaan na een tijdje kwam de verbinding er weer. status was connected en excelent. alleen kon ik op geen 1 site komen. heb dus een beetje rond gezocht wat het zou kunnen zijn op de PC van mijn zusje. (ja allleen mijn PC heeft het). ik kan in de router komen. en heb m'n PC een DZM host gemaakt om te kijken op het aan de router licht. maar dat werkte niet. ook firewall uitzetten werkt niet.

toen kwam ik een artikel tegen om m'n IP te vernieuwen. dus ik open de command scherm. typ in: ipconfig/release ipconfig/renew. maar dit werkte dus ook niet. ook stond er in dat artikel om websites te pingen. dus ik open de command scherm weer en typ in: "ping google.nl" en het werkt perfect. beetje hooge ping (50) maar het lukt. probeer het ook met een aantal andere sites en ze werken allemaal. maar ik kan er niet opkomen met mijn browser. ook kan ik niet games online spelen want ze kunnen niks vinde.

ik weet zelf niet wat ik nog verder kan doen, het raare is dat deze PC (met dezelfde netwerk kaart) er dus wel op kan komen...

sorry voor als er veel typ fouten in staan :o normaalgesproken gooi ik het eerst in word. maar deze PC hooft geen word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan