Mijn pc loopt meteen vast bij het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentttt

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Beste mensen van Helpmij.nl

Gisteren zat ik op mijn pc toen hij ineens vastliep (nooit eerder gehad). Hij deed helemaal niets meer en de muziek stopte ook met spelen.

Bij het opnieuw opstarten loopt mijn pc nu steeds vast!
Ik heb geprobeerd de pc te laden vanaf de boot cd maar ook dan loopt hij vast en steeds moet ik het stroom eraf halen om hem uit te schakelen.

Ik heb hem 1 keer helemaal op kunnen starten en toen wilde ik meteen een virusscan draaien maar halverwege liep hij ook weer vast.
Ik heb geen nieuwe dingen geinstalleerd waardoor het zou kunnen komen...

Veilige modus kom ik ook niet meer in, daarvoor loopt hij al vast...

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn xp pc!

Mvg, Vincent

Helemaal opnieuw installeren (ik neem aan dat je de installatie CD van XP hebt?)

Dan komt zeker alles weer op z'n plaats:)

Groeten van,

Kungfu - It Makes Much Better

Bedankt voor je reactie,

Dat heb ik willen doen maar daarvoor of tijdens het proberen loopt hij al vast!!
Zelfs toen ik in de bios zat liep hij vast?!:shocked:

Dat riekt naar een probleem met je voeding.
Wat je zou kunnen proberen, (als je zoiets bij de hand hebt) een voeding uit een andere pc lenen en proberen of de problemen opgelost zijn.
Kun je dat uitsluiten.

Pff een voeding aansluiten heb ik nooit eerder gedaan, maar die vinnen van de koeler achter de voeding zijn wel wit van het stof, ik ga nu proberen deze schoon te blazen en hopelijk doet hij het dan weer....?

Is een andere voeding proberen makkelijk dan?

Groetjes Vincent

Houdt die vinnen wel vast. bv. met een houtje, anders heb je kans dat je de ventilator over de zeik helpt.

Als je kijkt naar je huidige aansluitingen, en je maakt wat aantekeningen valt het reuze mee om een andere te proberen.

Coenraad bedankt voor je reactie, ik heb hem helemaal stofvrij gemaakt en opnieuw opgestart maar hij blijft vastlopen. Er zal iets doorgebrand zijn omdat hij niet goed heeft kunnen koelen denk ik... Maar geen flauw idee wat...

Deze pc is echter alweer 5 jaar oud en ik denk dat hij zijn beste tijd heeft gehad. Ik heb hem namelijk elke dag gebruikt. Dus nu ga ik op zoek naar een nieuwe pc met windows 7 ipv XP. Heb je misschien suggesties voor een goede pc/verkoopadres?

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan