Mijn pc loopt telkens vast!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

remly

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Ik heb een hp pentium 2 met daarop windows 98.
Om de haverklap loopt dit ding vast.

Waar kan dit aan liggen???

Ik heb 64,0 mb geheugen
virtual geheugen 32 bits
en een harde schijf met een capaciteit van 3,99 GB

Ik word er echt gek van om de computer telkens opnieuw te starten

Begin eens met het apparaatbeheer:
staan er cirkels met kruizen erin voor de diverse hardware apparaten en/of uitroeptekens?

Ja ? Update driver(s) van het betreffende apparaat bij de fabrikant zien te downloaden en installeren.

Nee? Zitten al je "kaarten" nog goed in de voetjes op het moederbord ?

enne,

natuurlijk heb je op spyware en virussen gecontroleerd en heb je aan schijfopruiming gedaan, heb je Regclean gedraaid en heb je je systeem gedefragmenteerd........................?

Volgens mij is er een programma op je HD die iedere keer vastloopt. En sinds bij W 98 de programma's het geheugen rechtstreeks kan benaderen, heb je geen mogelijkheid om een taak af te breken. Vanaf 2000 moet het programma via de kernel gaan, wat je veel meer stabiliteit geeft aangezien de kernel een programma kan sluiten en zo de processor weer vrij geven. Is moeilijk zo uit te leggen, maar ik hoop dat je het een beetje begrijpt.

In ieder geval. Heb je, dat je je herinnerd, een programma geinstalleerd de laatste tijd? En sindsdien heb je dat probleem?
64 MB RAM is natuurlijk ook niet al te veel. Misschien kun je wat meer bijsteken...?
Je kunt natuurlijk ook een ander OS installeren, maar dat zou ik pas als allerlaatste doen.

Start eerst een scandisk op in de veilge modus. Als hij daarna nog vast blijft lopen, geef dat dan hier weer.

Druk ook eens ctrl-alt-del in en geef dan het lijstje met uitgevoerde programma's eens weer. Doorgaans kan er een hoop uit.

succes

ik heb de boosdoener de usb kaart die ik laatst heb aangeschaft dat is vast de boosdoener geweest.

Daar ik niet in het bios scherm kan komen omdat ik het pasword niet ken kan ik de usb niet ontgrendelen.

Sinds ik die kaart heb verwijdert uit de pc loopt de pc wel nog steeds vast maar om eerlijk te wezen veel minder dan voorheen met de usb kaart.

Onbekend bios password?? Moederbordbatterijtje er even uithalen en daarna weer terugplaatsen (met de pc uit natuurlijk), wachtwoord weg :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan