Mijn PC Loopt vast. Zwaar irritant.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maltesertje

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Sinds een tijdje loopt mijn computer vast, dit gebeurt bij vanalles. Het gebeurt redelijk vaak en begint echt heel irritant te worden. Ik heb niet super veel verstand van computers, dus graag een beetje uitleg bij een oplossing :o Iemand zei dat het aan veel stof kon liggen, dus heb ik de kast opengemaakt en al het stof dat ik tegenkwam verwijderd. Geen effect, even later liep hij alweer vast.
Iemand zei ook dat het aan oververhitting kon liggen, dus had ik SpeedFan gedownload.

GPU: blauw pijltje naar beneden met 34C
System: blau pijltje naar beneden met 32C
CPU: blauw pijltje naar beneden met 31C
Aux: vuurtje met 50C, soms een vinkje met 50C
HD0: blauw pijltje naar beneden met 34C
Core: blauw pijltje naar beneden met 34C
Ambient: Blauw pijltje naar beneden met 0C

In de systeemlogboeken staan fouten van NetBT en ook 2 keer de browser.
Hij loopt vast en je kan gewoon niets meer doen... Het scherm word niet blauw ofzo, je ziet gewoon het gene waar je mee bezig was...
Weet iemand meer?:confused:

Laatst bewerkt:
Die moet waarschijnlijk terug naar de fabriek.

Mijn laptop heeft ook problemen gehad en de helpdesk kon ze niet gerepareerd krijgen en met de installatie van Windows XP is alles over en werkt het als een zonnetje.

Alleen die temperaturen zijn bij mij veel hoger. Als ik ga gamen met de energiestand op Laptop dan krijg ik artefacts, maar als ik Always on selecteer en de CPU altijd op 100% blijft werken=meer koeling door fan heb ik het probleem niet.
Dus hitte mag het probleem niet zijn want verder heb ik geen crashes of zo.

Mijn laptop gaat een maand voor het einde van de garantie terug met een goed onderbouwde brief zodat ik aan het eind van de garantieperiode een puike laptop heb want de tweede harddisk is al dood en de eerste primaire harddisk werkt zalig.

Een laptop die zomaar willekeurig vastloopt is niet in orde en wat zijn de fouten precies?

Mijn GPU wordt 97 graden bij gamen en ik kan uren achtereen gamen.

Moederbord : Asus P5VD1-X
Chipset : VIA PT880 Pro
Processor : Intel Pentium 4 630 @ 3000 MHz
Videokaart : NVIDIA GeForce 6500
Fysiek Geheugen : 1024 MB (1 x 1024 DDR-SDRAM )
DVD-Rom Station : ASUS DRW-1608P3S
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3

Ik weet ook niet wat jullie wel of niet nodig hebben, dus heb ik er maar zo veel mogenlijk neergeplant :confused:

Ook gehad

Hello,
Ik heb eigenlijk het zelfde gehad... 2x een neiuw mobo asrock erin gezet (garantie) bleek achteraf een draadloze netwerkkaart te zijn van linksys die kapotwas. Mijn advies: alle pci kaarten eruit. opstarten
gaat hij dan goed:
1 kaart erin opstraten
gaat hij goed... enz enz.
als hij dan vast slaat op 1 van de kaarten die je terug stopt,weet je waar het probleem zit.
suc6

pci slot

Hello,
even aan de zijkant de kast open maken en dan zie je (als je uberhaupt pci kaarten hebt) haaks op het moederbord losse kaarten zitten.
schroefje los maken en dan er uit trekken. (rustig)

hoe zien ze er ongeveer uit? er zit namelijk best veel in die kast xD
Sorry dat ik zo laat reageer, t was een tijdje wat minder maar nu weer heel erg:(

zoek ff op google op pci insteekkaarten. je krijgt dan als je op afbeeldingen drukt div foto's te zien van pci sloten op je moederbord en div soorten insteek kaarten.
het zijn overigens de kaarte die je achter op je pc ziet met de aansluitingen

hetzelfde probleem na week vakantie

Wel, toen ik terug kwam van vakantie startte ik mijn pc op (hij stond volledig uit). ik logde in maar na 10sec was het als een screen freeze, mijn muis bleef staan en het beelde veranderde niets meer.

dan heb ik de stekker uitgetrokken maar altijd hetzelfde probleem na zoveel min inloggen..dan ging het helemaal fout

ik heb alle stekkers gecontroleerd, daar is egt niets mis mee, maar na dit te doen geraakte mijn scherm niet meer actief(na aanzetten pc bleef het zwart terwijl alles werkte).

als ik nu pc opstart komen er vier 'tuutjes'. hiervoor was dit niet :(

dus: alle stekkers zitten goed, lampjes scherm en bak werken, alleen krijg ik geen beeld en/of start hij niet meer goed op.

kan iemand me helpen? zou het egt aan die kaarten kunnen liggen? want het is namelijk de eerste keer die "screen freeze" dat ik heb gehad, juist na week vakantie

Begin al is met de pc open te maken en op stof te controleren. verwijder zo veel mogelijk stof als dat nodig.
Indien er geen of weinig stof inzat, begin dan ook is zoals eerder gezegd richting de PCI kaarten te zien. Haal die er uit, en start dan zo nog is op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan