Mijn pc loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windows7pc

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2012
Hallo, mijn pc loopt al een lange tijd vast. Van besturingssysteem is het een windows 7 (ultimate).
Deze werkte een lange tijd goed. Maar toen ik op een dag mijn pc wou aanzette liep hij vast. Ik heb hem dan maar afgesloten en de volgende dag weer opgezet (dan werkte hij weer) En sindsdien werkt hij afwisselend wel en niet. Daarna kwam er een periode dat hij een niet werkte. (Hij werkt wel altijd in de safe mode)
Na deze periode heeft hij weer 2 weken perfect gewerkt maar nu loopt hij weer helemaal vast.
Ik start mijn pc normaal op en kan er 5 a 10 minuten mee bezig zijn, maar dan loopt hij vast. Mijn pc maakt ook steeds hetzelfde geluid als hij gaat vastlopen, en dat doet hij alleen dan.
Als antivirus heb ik avast. Ik heb regelmatig een scan gedaan. In het begin (toen mijn pc nog goed werkte) kon hij alles scannen. Maar sinds dat die problemen begonnen zijn komt er steeds na het scannen op: 'Kon enkele bestanden niet scannen'.

Kan iemand mij helpen? (:

Probeer eens een systeem herstel uit te voeren naar de datum voordat de computer problemen gaf.
Een systeemherstel is als volgt uit te voeren;

Start > Alle programma's > bureau accessoires > systeemwerkset > systeemherstel.

De rest wijst zich eigenlijk vanzelf, je moet door middel van een kalender een datum selecteren.

@K1pje, ik heb deze pc al 3 a 4 jaar ongeveer. Iemand had deze nog nagekeken onlangs ze zei dat ze in orde waren.
@coolbody1988, Ik zal het eens proberen.

mocht systeemherstel niet helpen, dan ben ik (en ik denk wel meerdere personen) benieuwd naar de temperaturen ;)

Je zegt dat je pc steeds hetzelfde geluid maakt als hij gaat vastlopen.
Kun je omschrijven hoe dat klinkt? Zie ook hieronder!

Geluidssignalen Computer.
Ik denk dat de volgende lijst niet voor alle moederborden dezelfde zal zijn, maar voor de meeste wel.
- Geen toon, geen stroom
- Ononderbroken toon, defecte voeding
- Een aantal korte piepjes, kapot moederbord
- 1 lange piep, defecte verversing van het RAM
- 1 lang en 1 kort, defect moederbord of ROM-BASIC
- 1 lang en 2 kort, defecte videokaart of DIP schak (XT)-
- 1 lang 3 kort, EGA video kaart defect
- 2 lang 1 kort, defecte synchronisatie van monitor
- 2 kort pariteitsfout (defect geheugenmodule)
- 3 kort, defect(en) eerste 64 KB RAM
- 4 kort defecte systeemklok
- 5 kort defecte CPU of defect videogeheugen (VRAM)
- 6 kort, defecte processor v/h toetsenbord
- 7 kort, CPU staat in virtuele processor modus (AT)
- 8 kort, foutieve schrijfoperatie naar het videogeheugen
- 9 korte piepjes pariteitsfout (defect BIOS)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan