Mijn pc pakt Windows 7 niet..... (of andersom??)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Ik had laatst geprobeerd om Windows 7 te installeren op mijn pc.
Toen ik hem had geïnstallerd en opgestart zat er vreemd genoeg en heel grote vertraging in de beweging van de muis.
Ik had op internet gezocht, en mijn pc moet Windows 7 prima aankunnen....

Het gaat trouwens om de 64-bit versie.

Wie kan mij helpen??

Ik heb de Upgrade-Advisor laten lopen en dit kwam eruit:

WUA Systeem.JPG
WUA Apparaten.JPG
WUA Programma's 1.jpg
WUA Programma's 2.JPG

Zo te zien zou mijn pc het dus makkelijk aan moeten kunnen.....

Windows 7 draait prima op oude hardware. Heb het hier zelf op een aantal verouderde systemen getest. Systemen ongeveer P4 3GHz, 1GB ram en onboard video. Dat zal het probleem dus niet zijn.

De installatiebron kan wel. Als het een USB muis is kan het eventueel nog aan de Chipset drivers liggen (ivm met aansturing usb poort)

De muis is inderdaad een usb-muis.
Wat kan ik er dan aan doen om het probleem te verhelpen. (er rekening mee houdend dat het aan de muis ligt...)

Ik wil dan trouwens wel een dual-boot met XP, want ik wil nog wel Far Cry 2 blijven spelen en mijn racestuur blijven gebruiken. Dat is toch wel mogelijk?

Is het mischien niet even handig om in het configuratie scherm te kijken naar de Muis,
en dan even te spelen met het balkje 'snelheid van de muis' onder het kopje:
'Opties voor de aanwijzer'?
Normaal staat die halverwege, maar mischien is hij aangepast, zo niet dan zou je hem hoger kunnen zetten, wie weet lost dat het probleem op, hoe simpel dit ook is.

Nou, heb op dit moment XP erop staan.
Dus ik wil liever eerst bijna 100% zeker weten of het goed gaat, anders haal ik mijn pc straks alweer voor niets leeg.....
De muis lagt dus, kan het veranderen van die snelheid daar echt voor helpen??

Offtopic: Wat een pc heb jij!! Loterij gewonnen ofzo? :P

Had je een schone installatie gedaan of een upgrade vanaf XP?

Hoe bedoel je dat? :o
Ik had gewoon de schijf van Windows 7 in m'n pc gedaan en heb vanaf de schijf geïnstalleerd...

Maar, opgestart vanaf de Win7 DVD en harddisk eerst geformatteerd, of vanuit XP via de Win7 dvd geinstalleerd?

eeehm, ik dacht dat ik hem wel eerst had geformatteerd...
Is dat goed? :o

Dat is goed. En daarna alle benodigde drivers geinstalleerd, met als eerste de chipset drivers?

Nee.....:o
Daarna helemaal geen drivers geïnstalleerd....
Is dat de oorzaak van het probleem?

Ja gegarandeerd! Alle benodigde drivers moet je installeren, als eerste de chipset drivers

Ok, dat is mooi!

Maar wat is voor mij eigenlijk het voordeel van upgraden naar Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan