mijn pc start min of meer niet op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsaarts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2003
Ik heb vandaag mij PC weer eens open gemaakt en hem even schoongemaakt want die koeling maakten een ****** herrie.....vervolgens zet ik alles weer in elkaar en dat heb ik vaker gedaan dus niks moelijks ofzo aan....toen heb ik hem dichtgemaakt en aangezet...

De lampjes branden, de koeling gaat geruisloos maar dat was het dan....het lampje van capslock van mijn toetsenbord gaat knipperen maar verder reageert het toetsenbord niet!
Ik krijg geen opstart scherm of iets...
het lampje van de monitor blijft overigens oranje!
als ik iets van diskettes ofzo in de pc stop doet ie ook niets....hij start gewoon niet op...hij gaat aleen aan!

Help me alsjebleift...laat een bereicht achter of mail naar hothijs@hotmail.com

Stekkertjes en connectors gecontroleerd? Zit geheugen nog goed in de slots?

Heb het ook eens gehad. Bij mij lag het aan de videokaart. Bij jou ook denk ik (aangezien de monitor niet aanspringt). Kijk even of deze juist vastzit of haal em even eruit en stop hem weer in (misschien stof tussen contactpunten).

Desnoods kun je de videokaart even ruilen met een andere, als je daar de mogelijkheid toe hebt.

Succes!

Martijn

ow dit.

Dit zerlfde probleem had ik vanmorgen ook. Dan blijft dat lampjuh maar knipperen (bij mij) uhm, trek achter in uit je systeem kast, zoon dikke zwarte kabel ik noem hem de hoofdkabel:P maargoed, en dan er weer in.

Hey bedankt joh1

Ja, ik heb het al weer gezien....mijn videokaart was beschadigd dus daarom sprong mijn monitor niet aan....
En vandaar dat ik nooit een openingsscherm kreeg, want ik on hem niet zien...nou ja, alles is nu gemaakt!

bedankt voor jullie hulp!

Groetjes thijs

eye love you

www.eyes.6x.to

Ik heb nu hetzelfde probleem alleen julie suggesties helpen mij niet.

Nooit problemen gehad. Ik had er een wireless pci kaartje uitgehaald en zette de pc aan. Toen kreeg ik niets meer.

Kan niet pci kaartje meer terugzetten omdat ik die niet meer heb.

Dvham : Zet je videokaart eens in een ander slot en probeer het dan nog eens.

heb ik gedaan maar er veranderd niets.

verder heb ik getest:
- harde schijf goed
- memory goed
- cdrom en cdrw en overige pci ook goed
- moederbord en cpu kan ik niet testen

Geplaatst door dvham

- moederbord en cpu kan ik niet testen
en daar zit je probleem denk ik. Misschien was je statisch geladen toen je de pci-kaart eruit haalde?

Dat zou best kunnen, als ik namelijk mijn auto wil open doen en ik raak eerst de auto aan, dan krijg ik een schok.

Wat is er dan waarschijnlijk defect, mobo of cpu?

mobo denk ik. :(

In het vervolg dus een ESD-polsbandje omdoen of de verwarmingsbuis aanraken voordat je aan je pc zit.

Je kan nog proberen om het bios te resetten :confused:

Baat het niet schaad het niet.

Op je mobo ff het jumpertje er af , of de battery ff eruit.

Heb je tijdens het verwijderen van je wireless kaartje , je video kaart aangeraakt , probeer anders eerst een andere video kaart.

Statisch elektriciteit kan behoorlijk hoog zijn.

Vergeet de tip van meelman niet , je kan ook dunne latex handschoenen gebruiken.

suc6 speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Op je mobo ff het jumpertje er af , of de battery ff eruit.

...

Vergeet de tip van meelman niet , je kan ook dunne latex handschoenen gebruiken.
als je het batterij-truukje doet: Wel een kwartier tot halfuur wachten voor je het batterijtje terugdoet.

Dat werkt idd ook prima. Ik gebruik van die rode schoonmaakhandschoenen van de blokker :D

ben ik weer....

Goh, ik wilde nikjs slims melden zoals jullie, ik wilde alleen ff melden dat ik het allemaal heel aardig van jullie dat jullie elkaar zo goed helpen....ik kreeg allemaal mailtjes in mijn inboz over dat er mensen gereageerd hadden op mijn vraag, maar dat was al lang opgelost en toen ging ik even kijken en toen zag ik dus al die berichtjes....heel leuk!

Groetjes

Glampo

eye love you

Geplaatst door speedtouch
Hoe dat willen we nu wel graag weten :D

zo: ;)

Ja, ik heb het al weer gezien....mijn videokaart was beschadigd dus daarom sprong mijn monitor niet aan....
En vandaar dat ik nooit een openingsscherm kreeg, want ik on hem niet zien...nou ja, alles is nu gemaakt!
bedankt voor jullie hulp!
Groetjes thijs

Yip foutje 2 vraagstellers in dezelfde topic, werkt weleens verwarrend

groetjes speedtouch

hoe?!

Ja, het lag inderdaad gewoon aan de videokaart dus ik heb er een oude in gestoken want ik heb er hier zo'n 5 liggen, maar 1 is nieuw en de rest is echt al heel oud....e4n toen gaf ie wel beeld...
vervolgens heb ik die nieuwere kaart gecontroleerd op het oog, kijken of er iets mis mee in...toen heb ik hem terug in de systeemkast gestoken, goed vast gezet en om mistrieuze wijze deed ie het weer...
heel vaag, ik weet niet precies waarom dat de videokaart het opeens weer deed, maar ik weet dus wel dat het aan de videokaart lag, maar die doet het dus weer...

Groetjes

Glampo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan