Mijn pc start niet door.

• Onderwerp starter Onderwerp starter PoNg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PoNg

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een upgrade setje gekocht voor de pc van mijn zoon.
In de winkel waar ik de spullen heb gekocht wordt het geheugen, processor en moederbord getest en inelkaar gezet voor je, daarbij had ik ook nog een nieuwe videokaart gekocht in dezelfde winkel.

Nou is het probleem dat mijn pc wel aangaat maar verder helemaal niks doet, je ziet de ventilatoren wel draaien maar dat is ook alles, ik moet wel zeggen dat allebij de lampjes ook blijven branden.

Heeft iemand misschien ideetjes wat het misschien kan zijn?.

vraagje...to hoever zie je wat op je moederbord.
krijg je piepen te horen.
gebruik je windows XP

PoNg zei:
Hallo allemaal,

Ik heb een upgrade setje gekocht voor de pc van mijn zoon.
In de winkel waar ik de spullen heb gekocht wordt het geheugen, processor en moederbord getest en inelkaar gezet voor je, daarbij had ik ook nog een nieuwe videokaart gekocht in dezelfde winkel.

Nou is het probleem dat mijn pc wel aangaat maar verder helemaal niks doet, je ziet de ventilatoren wel draaien maar dat is ook alles, ik moet wel zeggen dat allebij de lampjes ook blijven branden.

Heeft iemand misschien ideetjes wat het misschien kan zijn?.
Het beeld blijft continue zwart? Of zie je wel dat bios verhaal?

Het beeld blijft zwart, dus ook geen bios.

Helemaal geen geluid, het enige wat er gebeurd is dat de ventilatoren gaan draaien.

En je videokaart zit er ook nog goed in? Wat voor aansluiting is je videokaart, PCI of AGP?
Heb je de mogelijkheid een andere videokaart te proberen? Het lijkt mij stug dat hij stuk is (dan hoor je normaal gesproken piepjes) maar het zijn computers... alles is mogelijk :)

Het is AGP, en ja ik heb een ouwe videokaart, die ga ik gelijk uitproberen.

Hmmm... Oke, dan wat anders... Op je moederboard (ergens.. moet je even in de handleiding kijken) zitten ledjes... Deze ledjes kunnen wat betekenen wanneer deze branden (te vinden in handleiding).

Kan je even controleren of er ledjes branden ? Zo ja, welke? Misschien staat het er wel op je mobo bij wat welk ledje is, maar dat betwijfel ik.

nieuw moederbord, nieuw geheugen en nieuwe videokaart.
Dus je hebt zelf de kabels van je harddisk en dergelijke aangesloten.
Ik zou zeggen haal alles eens los en sluit alleen je cd rom aan.
wat doet de pc dan?

Humm ik schaam mij dood hehe, bij het nakijken naar lampjes zag ik dat er twee stroomkabels van de voeding moet worden aangesloten op het moederbord.

Dus het is gelukt hij doet het!!!!@!!!!!.

Mag ik je zeer hartelijk danken voor de snelle reactie echt geweldig:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan