Mijn pc start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Vandaag had ik mijn dagelijks ritueel… maar die liep iets anders dan ik gehoopt had.
ik starte mijn desktop pc op maar op de 1 of andere manier wilde hij niet meer doorstarten.
Ik heb zelf het gevoel dat mijn harde schijf kapot is…
Ook kan ik mijn pc zo uitdrukken.
ik heb even een filmpje gemaakt waarin je het gedrag van mijn computer kan zien. https://youtu.be/yQQwZ59UT-g
ook zegt hij zoiets als; “detect drives done, no any drives found”… dit is normaal gedrag. Dit doet hij altijd. Hij start daarna gewoon rustig door naar windows.
Als ik naar het boot gedeelte gaat dan zie ik (volgens mij) mijn harde schijf er gewoon bij staan.
Helemaal onderaan.
IMG_20150703_100050268_HDR.jpg

Iemand suggesties voor mij? Want ik kan echt niet zonder mijn beestje :(

Hoi,

Als eerste zou ik de hdd dan als eerste zetten in de boot volgorde wat dan?

Ik neem aan dat je verder geen aanpassingen in de BIOS hebt gedaan, zoals Legacy mode, IDE Compatible of AHCI mode omgezet naar RAID?
En hoeveel fysieke harde schijven zitten er in je pc?

Tijs.

nee ik heb geen aanpassingen gebracht aan wat dan ook.. ik heb inderdaad geprobeerd te starten vanaf de harde schijf maar dit werkte niet..
ik heb maar 1 harde schijf erin zitten. ongeveer 2/3 weken terug heb ik windows volledig opnieuw geinstalleerd zonder problemen. ikzelf bedenk e nu... dat het mogelijk ook nog mijn video kaart kan zijn... hoewel ik wel gewoon beeld krijg in het begin... en mijn beeldschermen zitten gewoon aangsloten op de video kaart. en dus niet op de moederboard

op dit moment heb ik even alles losgekoppeld en mijn hard schijf eruit gehaald... ik zie tot dus ver niets bijzonders... ook zal ik de baterij op de moederboard even tijdelijk eruit halen... zal dit een oplossing kunnen zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

in je boot lijst kan je toch de hd als first boot zetten en je boot lijstje ziet sd kaartjes etc haal die er eens uit dus eigenlijk alleen je hd erin zetten wat dan.

Tevens even je twee berichten samengevoegd

Laatst bewerkt:
nee dat zijn geen SD kaartjes... maar usb dingen... inderdaad een goeie tip even niks aankoppelen wat gezien kan worden als opslag medium.
ga ik eens proberen

ik heb even gedaan wat je zei... alleen even stroom en mijn beeldscherm erin gedaan... EN HIJ DEED HET WEER! Je bent me held!

Hoi ,

Kijk dat helpt maar nu als je alles terug zet dan zal het waarschijnlijk niet je zal toch in de bios de bootvolgorde moeten aanpassen misschien heb ik het mis maar anders is het fijn dat hij weer werkt.

nou normaal gaat het ook prima.. ik zal de externe harde schijf eruit laten... ik gebruik hem toch niet... denk dat het nu wel weer goed gaat. is goed dat ik weet waar de kern van het probleem ligt.

Ik had ongeveer hetzelfde probleem gehad een eeuw geleden. Op mijn oude PC

Ik had mn externe HDD aanstaan, moest updates installeren, kon de PC helaas niet opstarten.

Daarna de HDD eruit gehaald en startte gewoon op :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan