Mijn PC start vaak niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter WimR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WimR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2013
Hallo,

ik heb een vervelend probleem. Mijn PC wil vaak niet doorstarten en blijft in het startscherm van het moederbord hangen.
Als ik hem dan uit en weer aanzet, dan lukt het soms wel, maar vaak moet ik het 2 of 3x opnieuw proberen voordat hij doorstart.
Heeft iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden?

Gegevens:
Processor: Intel Core i5-3470
Moederbord: GigaByte GA-B75M-D3V
Geheugen: 8 GB (2x 4 GB DDR3-1333 CL9 9-9-24)
PSU: 430W ATX
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.14 1Tb
DVD speler/brander: LiteOn iHes112
Software: Windows 7 Ultimate 64 bits

Groeten,
Wim

Het eerste waar ik bij zulke symptomen zou zoeken is de SATA.

Koppel de brander af en probeer de harddisk met een ander kabeltje te verbinden op een andere sata poort. Herstarten en kijken of je het probleem houdt.

Ik neem aan dat je wel consequent zonder problemen tot het moederbord scherm komt?

Ok, dank je, ik ga het proberen.

Ik heb overigens mijn harddisk met EaseUS Partition Master verdeeld in 2 partities. Ik weet niet of het probleem daar mee te maken kan hebben.
Maar ik ga in ieder geval jouw suggestie uitproberen en kom hier later nog wel op terug.

Vergeten in mijn eerste post, maar eventueel ook stroomconnectortje met een andere vervangen als het probleem blijft.

Andere dingen als je computer na je post consequent vast blijft hangen:

Kapotte USB muis / toetsenbord / camera / telefoon. (alle randapparatuur en usb kabels verwijderen bij opstarten en kijken of het probleem weggaat)

Daarna zou ik pas naar exotische dingen gaan zoeken.

Zelfde euvel gehad (2 jaar geleden) : (RAM) geheugen bleek niet goed meer te zijn. Daarmee niet zeggende dat dát de enige oorzaak zou kunnen zijn, ik geef 't je alleen ter overweging even mee..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan