Mijn PC start wel/niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royke007

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2010
Hallo allemaal

Hier mijn probleem

Ik heb al een tijdje last van strepen in mijn beeld tijdens het opstarten van mijn computer.Soms komt hij nog niet eens verder dan het eerste beeld dat je krijgt als je je pc opstart ( daar waar staat welk moederbord je hebt .).En soms dan start hij windows bijna op en dan weer strepen in het beeld.Eerst dacht ik het ligt aan mijn on-board videokaart dus ik een nieuw MB gekocht.Probleem nog niet verholpen.Verder gaan vragen kwamter sprake dat evt mijn voeding te zwak was dus ik vandaag met mijn voeding naar de PC winkel en laten nakijken en wat blijkt voeding idd defect.Nou zo gezegt zo gedaan een nieuwe voeding erin en wat blijkt nog altijd het zelfde probleem nu blijven er dus maar 2 dingen over die kapot kunnen zijn en dat is mijn cpu en mijn geheugen.IS er een manier om die te testen zonder dat ik die uit de kast hoef te halen

Grtz en thnx

geheugen kan je in ieder geval controleren met Memtest86
Is je PC oud? Al eens open gehad? Stof?

Hallo

Nou mijn pc is net iets meer dan een jaar oud.Zelf in elkaar gezet.Nadat hij klaar was is hij alleen open geweest om hem schoon te maken omdat er idd veel stof in zat en daarna weer dicht gemaakt.Verder is er nooit in geklooit niks nieuws erin ofzo of er iets uit gehaald.

Ja en dat programma wil ik wel proberen maar dan moet de pc eerst opstarten haha LOL

Grtz

Je moet dat prog -als ik het goed heb- op een CDtje branden. Hij staat ook ws op de Hirens CD

Ow oke dan moet ik die maar eens gaan proberen die heb ik nog wel ergens liggen

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan