Mijn PC start zonder duidelijke reden opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Level11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 aug 2004
Hellup!!

Ik heb een vrij nieuwe computer van de Aldi.. Ik speel veel games op mijn pc maar sinds kort heb ik een probleem.

Mijn computer start zonder duidelijke reden opnieuw op. Meestal als ik midden in een game zit en natuurlijk aan het winnen ben. :cool:

Dit is natuurlijk best vervelend. Het gebeurt ook vrij regelmatig. Ik speel op het moment veel Age of Mythology en Sacred. Bij andere toepassingen dan games heb ik nooit problemen met mijn computer.

Hoe komt het dat mijn pc opnieuw opstart en wat doe ik er aan?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Mijn Systeemeigenschappen:

-Windows XP home
-Pentium 4 CPU 3.00 GHz
-Kloksnelheid 2.99 GHZ
-512 MB RAM-geheugen

Veel voorkomende oorzaken:

Defect geheugen.
Processor die te warm wordt.
Voeding die het niet trekt.
Virussen.

Tegen virussen kun jij je wapenen via een antivirusprogramma (als je die niet al hebt). Geheugen kun je testen via www.memtest86.com en de temperatuur van je processor is (direct na zo'n spontane opstartactie) in het BIOS af te lezen.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

Hey!!

Bedankt voor de tips.. Ik zal er eens naar kijken..

Ik heb alleen wat probleempjes.. Ik heb bij "deze computer" het vinkje voor opnieuw opstarten weggehaald maar als hij nu stopt, krijg ik een blauw scherm en doet mijn pc niks meer. Dan moet ik dus de stroom uitschakelen en hem zelf opnieuw opstarten :confused:

Ik heb mij laten vertellen dat de BIOS het scherm is in het begin als je computer opstart. Nou ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet zoon scherm heb..

Als mijn pc opnieuw opstart krijg ik eerst het "Pentium 4" logo. Dan een zwart scherm met een "_" (underscore) linksonder in beeld knipperend. Dan een tussenscherm van XP met een soort laadscherm en dan mijn bureaublad.

Geen BIOS dus..

Ik ga nu proberen of het aan mijn geheugen ligt.

Met vriendelijke groeten
Level11

Geplaatst door Level11
Hey!!
Ik heb alleen wat probleempjes.. Ik heb bij "deze computer" het vinkje voor opnieuw opstarten weggehaald maar als hij nu stopt, krijg ik een blauw scherm en doet mijn pc niks meer. Dan moet ik dus de stroom uitschakelen en hem zelf opnieuw opstarten :confused:
Dat klopt. En de foutmelding die je in dat scherm ziet moet je even doorgeven.

Geplaatst door Level11
Ik heb mij laten vertellen dat de BIOS het scherm is in het begin als je computer opstart. Nou ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet zoon scherm heb..

Als mijn pc opnieuw opstart krijg ik eerst het "Pentium 4" logo. Dan een zwart scherm met een "_" (underscore) linksonder in beeld knipperend. Dan een tussenscherm van XP met een soort laadscherm en dan mijn bureaublad.

Je ziet helemaal niets van controle ook ?
Verder is het wel mogelijk... Als je op DEL/F12/F2/F11 drukt dan kom je IN de bios.

Blauw scherm

nou.. met blauw bedoelde ik eigenlijk.. HELEMAAL blauw.. snik.. ik ga mijn pc eens openschroeven om te kijken of er veel stof inzit..

Ik vind dit forum trouwens wel DE BOM.. Ik stel een vraag en ik heb binnen de kortste keren reactie.. Jullie zijn echt super!

Geplaatst door Level11
Hellup!!

Ik heb een vrij nieuwe computer van de Aldi.. Ik speel veel games op mijn pc maar sinds kort heb ik een probleem.

Mijn computer start zonder duidelijke reden opnieuw op. Meestal als ik midden in een game zit en natuurlijk aan het winnen ben. :cool:

Dit is natuurlijk best vervelend. Het gebeurt ook vrij regelmatig. Ik speel op het moment veel Age of Mythology en Sacred. Bij andere toepassingen dan games heb ik nooit problemen met mijn computer.

Hoe komt het dat mijn pc opnieuw opstart en wat doe ik er aan?

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Mijn Systeemeigenschappen:

-Windows XP home
-Pentium 4 CPU 3.00 GHz
-Kloksnelheid 2.99 GHZ
-512 MB RAM-geheugen
ga naar->start->configuratiescherm->prestatie en onderhoud->systeem en haal het geopende venster het tabblad->geavanceerd naar voren.
in het veld->opstart en herinstellingen,klik je op->instellingen.
deactiveer met een muisklik de optie->de computer automatisch opnieuw opstarten,in het veld->syteemfouten en klik vervolgens op->ok.
hopelijk is je probleem nu opgelost:)

Geplaatst door Level11
Hey!!

Level11

Eerst effe zeggen dat je de bios niet ziet bij het opstarten... je kan em wel raadplegen door een bovengenoemde toetsencombinatie te doen bij het opstarten... Meestal staat deze combinatie op het eerste scherm, bij jou mss bij het P4 logo... Ik weet dat bij systemen van aldi, lidle, ... ze een logo hebben staan (oogt mooier zeker).

Op het blauwe scherm dat je krijgt zou normaal een code moeten staan...
Zelf zou ik je afraden om in de pc te gaan om deze zuiver te maken. Het probleem met de spellen kan ook liggen aan het feit dat je drivers niet geupdate zijn ofzo... kun je de spec's van je videokaart geven? ik weet uit ervaring dat de aldi, lidle videokaarten altijd al iets aparts zijn en minder zijn dan dat ze op de folder aangeven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan