Mijn pc valt plotseling uit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Akram
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Akram

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Ik heb het volgende probleem;

Elke dag als ik op de computer ga en ik start de computer op dan heb ik af en toe plotseling een blauw scherm waar iets op staat maar wat ik niet kan lezen omdat het zo weer weg is. Daarna start de computer opnieuw op. Erg irritant als ik ergens mee bezig ben. Nadat de computer is opgestart staat er zoals gewoonlijk of ik het rapport wil verzenden. In het rapport staat dit:

BCCode : 100000d1 BCP1 : F404F490 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000008
BCP4 : F404F490 OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 256_1

En als ik dan op technische rapport laten zien klik dan staat er dit:

C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER579b.dir00\Mini040311-02.dmp
C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\WER579b.dir00\sysdata.xml

Ik wil graag weten hoe ik dat kan verhelpen,
Alvast bedankt !!

Hoi,

Of de meldingen hierboven in werkelijkheid iets met dat blauwe scherm en het herstarten te maken hebben, vraag ik me af.
Want je pc komt met dat blauwe scherm niet eens zo ver, dat Windows al wordt gestart ....

Wat je kan proberen om het probleem mogelijk te verhelpen is het volgende:
- Haal de stroom van je computer door de 220-kabel er uit te halen en ook alle stekkers van randapparatuur er uit.
- Maak de kast open.
- Kijk waar de platte knoopcel-batterij zit en verwijder die, maar let goed op hoe hij er in zit .....
- Wacht een paar minuutjes en plaats de batterij weer.

Wat er gebeurt is, dat het BIOS wordt 'gereset', doordat er geen stroom meer op staat.
Sluit alles weer aan en kijk of het probleem is verholpen.

Geef zoveel mogelijk relevante info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Ga naar Configuratiescherm, Systeem, tabblad Geavanceerd, dan bij "Opstart en Herstelinstellingen" klik je op "instellingen"
Haal het afvinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten" en klik op Ok.

Als het goed is krijg je nu met een beetje geluk een blauw scherm met een foutmelding in plaats dat hij meteen opnieuw opstart. Deze foutmelding kan belangrijk zijn en de computer gaat niet meer ongewild uit en opnieuw weer aan.

Aan het rapport heb je zelf niet veel. Ga naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer > Logboeken en kijk in de logboeken van het systeem welke fout er gemaakt wordt op het moment dat de computer raar deed. Andere fouten zijn vaak niet belangrijk. Klik rechts op de fout en lees wat er staat bij Eigenschappen. Soms wordt de fout telkens voorafgegaan door een andere. Zoek met Google naar de betekenis van de namen van bestanden en processen om uit te vinden wat er mis is.

Wanneer de systeemtijd goed is zal de batterij niet leeg zijn en moet je de Bios of Setup niet gaan resetten. Het openen van de kast kan wel goed zijn om eens te kijken of die schoon genoeg is en er niets los zit. Doe dan eerst de stroom er even af. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan