mijn pc verstoord mijn tv signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
hallo, als ik mijn pc opstart terwijl mijn tv aanstaat gaat het signaal opeens weg. mijn tv werkt met digitenne. en mijn provider is kpn als dat belangrijk is

Hallo

"hallo, als ik mijn pc opstart terwijl mijn tv aanstaat gaat het signaal opeens weg."

Is de p.c. wel op een korrekt geaard stopkontakt aangesloten ???

Vermoedelijk niet.

Voor korrekte (storingsvrije) werking dient deze geaard te zijn.

Peter

de tv doet het wel goed maar het signaal van de digitenne gaat weg als ik mijn pc opstart

nou ik heb alle kabels in verlengstukken zitten en die zijn allemaal geaard volgens mij

Laatst bewerkt:
nou ik heb alle kabels in verlengstukken zitten en die zijn allemaal geaard volgens mij

Is de wantcontactdoos met randaarde?, zijn de tefeldozen en verlengkabels met randaarde?

Maakt de PC gebruik van WIFI?

Je roept wel dingen maar echt duidelijk hoe de situatie is? en wat verwacht je wat er in de antwoorden zou moeten staan?

nou het tv signaal word al verstoord als ik op de knop druk waarmee de pc opstart

en ja de pc maakt gebruik van wifi.

en alleen het stopcontact waar het eerste verlengstuk aan zit is niet geaard volgens mij

ik zal alle verlengstukken wel uitleggen:

eerst komt het stopcontact aan de muur, die volgens mij niet geaard is. dan komt het eerste verlengstuk met 3 stopcontacten die geaard zijn. daar zit me bureaulamp in en het snoer voor het 2e verlengstuk. die is ook helemaal geaard en daar zitten al mijn pc cabels in zoals de strooom voor mijn pc en monitor,speakers en mijn 3e verlengstuk die ook geaard is waar mijn xbox, tv en digitenne in zit

Laatst bewerkt:
Randaarde heeft een functie en niet alleen de vorm van randaarde materialen is van belang.
Als je wandcontactoos niet is geaard is de rest wat erinzit ook niet.

Zet de wifi van de pc eens via apparaatbeheer uit, nog steeds storing?

ja dan nog steeds, maar het probleem is dat het denk ik niet door het internet komt maar door de pc zelf want zodra ik de pc aan doe is het signaal van de tv na 1-2 sec weg. en als ik de pc uit doe is het signaal na ongeveer 5 sec terug

Tja, die randaarde dus, strooiveld van de voeding wordt niet afgevoerd.
Antenne zo ver mogelijk bij de PC vandaan zetten of hangen en zo hoog en dicht mogelijk bij een raam.

ik heb het bij het raam staan. maar moet deze dan ook in een ander stopcontact dat wel geaard is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan