Mijn pc werkt maar op 256 mb terwijl er 768 in zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
Ik heb een niew moederbord aangeschaft van MSI Betreffend de: K8MM-ILSR VER: 1.0 (MS-6741) met een Via chipset.

De specificaties daarvan heb ik gevonden bij msi : http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=601&maincat_no=1&cat2_no=171&cat3_no=7

mijn probleem is dat mijn pc maar op 256 ddr-ram draait (400MHz) terwijl er nog een kaart van 515 bij zit (400MHz) Ze zijn allebij van het merk kingston.

het maakt ook niet uit of ik ze van slot verwissel en in een andere pc ziet hij wel 768 mb.

ik heb er nu tijdelijk 512 mb in zitten.

Op deze pagina heb ik een printscreen van het menu memory van everest gepost: http://tinypic.com/view.php?pic=2j0y35h

en Op deze pagina heb ik een printscreen van het menu spd van everest gepost: http://tinypic.com/view.php?pic=2w3c4s9

Ik ben helaas de gebruiksaanwijzing kwijtgeraakt, mischien iemad die mij hem kan mailen (het liefst nederlands)

kan iemand mij hier mischien mee helpen???

Laatst bewerkt:
ja dat is hem alleen onder de pci poorten hoort nog een kleine bruine aansluiting te zitten van maximaal 5 centimeter lang,

Het geheugen is singlesided

ook heb ik zoiets gehoord dat er kleine jumpertjes Of zoiets naast de werkgeheugen poortjes zouden zitten die je kan omschakelen naar een bepaald geheugen??? ik zie ze alleen niet zitten.

zou het mischien ook kunnen helpen om mijn bios te laten flashen, als dat het geval is laat ik dat door een prof doen want mijn vorige moederbord (ati radeon Xpress 200) is daardoor kapot gegaan.

Laatst bewerkt:
Je moet double sided geheugen hebben volgens MSI:

Main Memory
• Supports two 184-pin DDR SDRAMs up to 2GB memory size
• Supports DDR400*/DDR333/DDR266 DDR SDRAM (*Refer to MSI recommended modules)
• Note: PC3200 (DDR400) maximum 4 banks (2 double-sided) only
Due to the High Performance Memory design, motherboards or system configurations may or may not operate smoothly at the JEDEC (Joint Electron Device Engineering Council) standard settings (BIOS Default on the motherboard) such as DDR voltage, memory speeds and memory timing. Please confirm and adjust your memory setting in the BIOS accordingly for better system stability.
Example: Kingston HyperX DDR500 PC4000 operates at 2.65V, 3-4-4-8, CL=3.
For more information about specification of high performance memory modules, please check with your Memory Manufactures for more details.

Bron 030-versie
Bron 010-versie

Laatst bewerkt:
Zet ze eens op SPD of een lagere frequentie in de bios, en probeer het nogmaals.

Die sloten hebben 2 banken, die kunnen per bank 512 mb aansturen, als het singlesided is, kunnen ze die ook aansturen, bij 2 x 1 gig. op 400mHz, dan moeten ze doublesided zijn.

heb ik beide geprobeerd maar werkt ook niet, ik heb vandaag (Vrijdag 4 mei) 512 mb double sided werkgeheugen gekocht (400 Mhz) maar hij werkt alsnog maar op 256 mbram, het maakt ook niet uit in welk slot ik hem zet. ik heb ook geprobeerd om in de bios allerlei verschillende variaties van mhZ in te stellen van het werkgeheugen maar ook geen nut.

hoe komt dit??????

Laatst bewerkt:
zou het mischien nut hebben om dual channel geheugen te proberen??

Zal je probleem niet oplossen, al contact gezocht met de leverancier?
Er is duidelijk iets mis met de geheugencontroller.

In accordance with original manufacturer's products serial number/barcode, motherboards manufactured from July 01 2003 onwards are warranted for 3 years by original manufacturer, whereas motherboards purchased before July 01 2003, are warranted for 1 year.

Stuur een mailtje naar MSI, als dat ding niet van voor die datum is, en nog geen 3 jaar oud.

Ben het eens met Lange Pier.
Laatste hoop mss nog eens BIOS update proberen? Maar ik zou er niet op rekenen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan