Mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fliene

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Hoi allemaal!

Ik heb pas van mijn broer een pc gekocht. Hij heeft hem zelf in elkaar gezet, alleen ik heb er niet zo geweldig veel verstand van. Nu blijkt hij echt heel erg langzaam te zijn en wil ik dus wat nieuwe onderdelen aanschaffen om hem sneller te maken.

Moet ik de computer helemaal uit elkaar schroeven om te kijken welke soort dingetjes erin zitten of kan ik dat ook zien door eigenschappen of zo te bekijken? Want dan ga ik ze even hier neer zetten en dan hoop ik dat er iemand mij advies kan geven :)

Alvast bedankt!

Dit zijn nu de specificaties (ik typ ze gewoon over van het programma'tje)

Fabrikant: XP LITE Install and Go! SP3 v3.06
Moederbord: Intel D845EBG2
Chipset: Intel i845E
Processor: Intel Pentium 4 @ 1800 MHz
Fysiek Geheugen: 256 MB (1 x 256 DDR-SDRAM)
Videokaart: NVIDIA GeForce2 MX 100/200
Harde Schijf: WDC (80 GB)
DVD-Rom Station: LG DVD-ROM DRD8120B
Monitor Type: Samsung SyncMaster - 17 inches
Netwerkkaart: 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VE Network Connection
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX: Versie 9.0c (mei 2008)

Misschien hebben jullie sommige info helemaal niet nodig, maar ik zal even nadere uitleg geven.

Mijn broer kwam aan met een computer toen ik vertelde dat ik een computer nodig had voor school en daar met programma's als Adobe Photoshop en Adobe Dreamweaver en dergelijke moest gaan werken. Hij zei dat hij nog wel een heel snelle computer had staan en dat ik niet langer hoefde te zoeken. Ik werd natuurlijk helemaal blij haha :p

Maar nu blijkt hij eigenlijk niet zo snel te zijn en jullie zullen dat vast wel aan het bovenstaand rijtje zien, maar dat wist ik niet van te voren. Ik mocht hem ook echt voor zo goed als niks hebben van mijn broer, dat scheelt misschien ook! ;)

Ook wil ik deze computer als een soort van back-up gebruiken voor foto's, muziek, bestanden voor school e.d. En af en toe speel ik ook wel wat spelletjes zoals de sims en zo, dus dat moet ook vloeiend en niet te langzaam lopen! :P

Nu weten jullie ongeveer wat ik er mee wil gaan doen. Zouden jullie me misschien advies kunnen geven over wat ik moet vernieuwen/toevoegen aan mijn computer?

Alvast heel erg bedankt!

Hoi,

Sorry dat ik dit schrijf maar ik zou eigenlijk aan deze pc geen geld meer uitgeven denk dat hij de sims games niet eens aan kan .
Ik zou hem inderdaad als backup pc neer zetten en leuk pc'tje kopen.
Niet rot bedoeld hoor.
Anders zou ik er inderdaad wat meer geheugen in zetten ander videokaart ( Wat afhankelijk is welke voeding je hebt)
En misschien nog een grotere hd erbij Je wilt backuppen dus denk ik dat je wat grotere hd nodig hebt.
Maar het blijft een langzaam pc'tje

Modag

Om eerlijk te zijn zou ik hier nog geen 25 euro voor gegeven hebben. Stuk voor stuk oude hardware uit de periode 2004..

Geen wonder dat ie langzaam is.
En ja iets meer geheugen kan geen kwaad, maar dit hele dingetje is gewoon traag en verouderd.

Wat heb je er eigenlijk voor betaald als ik vragen mag?

Ik heb er 50 euro voor gegeven.

En uhm ombouwen als 'nieuwe pc' met helemaal nieuwe onderdelen gaat niet werken?

Ja, maar dan koop je in feite toch gewoon een nieuwe pc?

Het enige wat je kan behouden is de kast, harde schijf en cd/dvd brander..

Ja maar ik heb niet het budget om zomaar in één keer een nieuwe pc te kopen.

Hoeveel heb je nu?
En hoe lang zou het nog gaan duren om zeg maar 600 euro uit te kunnen geven?

Hoi,,

Op zich zou dat wel gaan maar in principe moet je alles vernieuwen op misschien de kast en de cd-rom/dvd speler.
Daarom zou ik deze pc zo laten en een leuk pc'tje ergens op de kop proberen te tikken.
Wil je wat kopen zou je hier vooraf wat advies kunnen krijgen of het wat is.

Modag

Dat gaat er voorlopig niet inzitten.

Moet school zelf betalen en zoveel verdien ik ook weer niet. Daarnaast heb ik ook nog andere vaste kosten. Dat gaat er het komende half jaar dus gewoon niet in zitten. Het komende jaar/anderhalf jaar niet eens denk ik.

Pffft. Wat baal ik nu haha...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat is jammer heeft je broer niet een betere pc kan je hem even zolang met hem ruilen.:D:D

Modag

Om het systeem toch wat op te fleuren zou je er misschien een paar euro voor een extra geheugenmodule van 256 Mb tegenaan kunnen gooien (prijs rond € 14 excl. verzendkosten....) en wil je echt gek doen een videokaartje met 512 Mb voor zo'n € 30

Toch bedankt allemaal!

Mijn broer heeft nog wat geheugenkaartjes liggen thuis, dus hij zou binnenkort even kijken. Ik baal wel echt haha ik wil er wel wat meer op kunnen doen dan wat ik nu doe. Hij is wel best snel opgestart, maar alleen aan opstarten heb ik vrij weinig haha!

Hij neemt nu ook nog eens wat ruimte in op mijn bureau, dus ik moet hem wel even gaan opruimen, want nu staat ie hier ook maar te staan haha...

Uhm, de goede onderdelen moet ik toch gaan sparen, kan iemand me 'de beginnende onderdelen' aanbevelen?

Groetjes :)

Zou het niet slimmer zijn om een laptopje te kopen?
Gezien jouw eisen zul je niet heel erg veel nodig hebben, behalve de grootte van je harde schijf zul je niet gek veel voor dingen hoeven uit te geven. Voor zover ik weet kun je voor een goede 200 euro toch wel een leuk laptopje kunnen vinden voor jouw eisen ;)
Het zal misschien niet erg snel allemaal gaan, maar je kunt er toch wel mee vooruit. Zoals al eerder gezegt zal het upgraden van je huidige computer niet erg nuttig zijn, maar een laptop is niet alleen niet al te duur, maar het neemt ook haast geen ruimte in beslag(voor je bureau ;p). Ag, ik ben ook een leek hoor hierin. Maar de laptop waar ik nu op zit heeft ook niet erg veel gekost, en ik kan er toch wel wat op photoshoppen ;). Sims heb ik niet geprobeert, maar voor zover ik weet vraagt Sims niet zoveel. Of heb ik ongelijk?

Edit: Pardon, ik zie net dat de laatste post 9 dagen geleden was. Hieruit leid ik af dat je probleem inmiddels opgelost is en je iets hebt kunnen regelen met je broer ofzo :) Anders hadden we waarschijnlijk wel iets van je gehoord :) Zo niet, wens ik je nog veel succes ! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan