Mijn pdf's worden gestolen! Wat kan ik doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik heb een website waarbij ik pdf's met teksten aanbied waarvan ik het auteursrecht heb. Nu zijn er diverse sites die een soort pdf-grabber-robots hebben, daarmee mijn pdf's indexeren, en die vervolgens automatisch publiceren op hun website. Als ik ze daarover aanschrijf helpt dat meestal wel, maar niet altijd. Het is ook dweilen met de kraan open omdat er steeds meer van die websites opduiken. Meestal hebben die websites een privacy protect, zodat het me niet lukt de persoon achter de website persoonlijk aansprakelijk te stellen. Als ik contact opneem met privacy protect over de zaak krijg ik geen bericht terug. Als ik de registratie aanbieder aanschrijf krijg ik de melding dat zij de website niet hosten en dus geen informatie doorgeven. Maar die websites worden vaak gehost op eigen servers!

Heeft iemand ideeën hoe ik hiermee om kan gaan? Ik weet dat je in je robots file een no follow kan aanmaken, maar dat wil ook zeggen dat mijn pdf's niet meer door google geïndexeerd worden.

Alle tips zijn welkom!

Alles wat op internet geplaatst wordt zal gebruikt worden, gaat u daar maar van uit. En dat is tenslotte ook de bedoeling.
Als u wilt dat uw materiaal alleen gelezen kan worden door mensen die daar voor betaald hebben moet u doen als Amazone met zijn e-books. En zelfs die e-books kunnen gekraakt worden als je weet hoe dat moet. Kost alleen wat meer moeite.

gebruik een watermerk in je pdf dan kan men altijd zien waar het weg komt.

zet sowieso een licentie op je website.

Ik zelf heb dat zo gedaan op de website van mijn lief: http://bouke-blog.nl/licentie/

Verder zet ik in alle foto's die we zelf gemaakt hebben, een watermerk. (ooit een handleiding geschreven hoe je dat mooi kan doen in Gimp)

Dus wat puppie zegt, zet een watermerk in je pdf.

En dan nog wordt het nog weleens wat "gestolen" . Je houdt het echt niet tegen. Hoe jammer het ook is.

Hoe heb je je pdf's gemaakt...?
Het helpt een beetje als je de tekst niet als tekst in de pdf zet (zou je kunnen beveiligen maar dat helpt amper...) maar als plaatje.
Dan moet ze het gaan OCR-en ipv copyen...
Alle beetjes helpen....

En als je het watermerk in dat plaatje van andre@home plaatst heeft de ocr er een probleem er bij.

Selectie en kopieren uitschakelen. Ik geloof dat de meeste PDF-editors dat wel kunnen doen.

En verder anders de websites aanschrijven die de PDF hebben gekopieerd, en Notice and Takedown sturen. En anders dreigen met juridische maatregelen. Vaak schrikt dat ze af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan