Mijn ports sluiten in plaats van openen:/

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietah

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Oke ik heb een probleem.

Sinds ik de Experia Box van KPN heb, kan ik Age Of Empires 3 niet meer Online spelen, hiervoor moeten eerst een aantal Poorten geopend worden, maar om de een of andere reden lukt dit niet.
Eigenlijk heb ik 3 problemen waar ik graag een antwoordt op zou hebben: ik zal ze op een rijtje zetten:

1. Als ik ports forward, moet ik ook een statisch IP adress creeren, maar als ik dat doe, kan ik geen verbinding met het internet krijgen.
Hoe kan dat?

2. Dan maar Ports Triggeren dacht ik, maar ik kan maar 10 slots vullen, en dat is te weinig omdat ik elke poort een voor een moet invullen, en voor AOE3 heb je 80, 2300-2310 nodig, dat is dus te veel.
Is er niet een manier om in een slot 2300-2310 in te voeren?

3. HET GROOTSTE PROBLEEM!:
Als ik me goed heb laten inlichten heb je dus 3 standen voor je Ports: Stealth, Closed, en Open.
Als ik mijn firewall aan heb staan, zijn al mijn poorts in Stealth-stand.
Nu ben ik er via een site waar je kan kijken welke poorts openstaan achter gekomen, dat de ports die ik dus ´open´, helemaal niet open blijken te zijn, maar juist ´Closed´ gaan!
Wat kan ik hieraan doen?

Ik hoop dat ik mezelf een beetje duidelijk heb kunnen maken, en dat jullie mij snel kunnen helpen, want Age Of Empires 3 is een grote bron van vermaak voor me, helemaal met dit regenachtige weer.

Nog wat gegevens:
Windows XP
Norman Firewall
Experia Box = Siemens SX551 Gigaset WLAN dsl

Alvast heel erg Bedankt!

Pieter

Hallo Pieter.

Ik heb geen ervaring met de router die je hier noemt maar probeer je toch een eind op weg te helpen. :)
Pietah zei:
1. Als ik ports forward, moet ik ook een statisch IP adress creeren, maar als ik dat doe, kan ik geen verbinding met het internet krijgen.
Hoe kan dat?
Ga daarvoor eens naar Start --> Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen en klik met de rechtermuisknop op je netwerkverbinding en kies voor eigenschappen.
Klik nu op Internetprotocol en op de knop eigenschappen, nu kun je je pc een eigen ip-adres toewijzen zodat je niet meer in de knoei komt met het forwarden.
Let dan wel op dat je weet in wat voor range je netwerk zit en wat het subnetmastker moet zijn en wat het ip-adres van je router (gateway) is.
Pietah zei:
2. Dan maar Ports Triggeren dacht ik, maar ik kan maar 10 slots vullen, en dat is te weinig omdat ik elke poort een voor een moet invullen, en voor AOE3 heb je 80, 2300-2310 nodig, dat is dus te veel.
Is er niet een manier om in een slot 2300-2310 in te voeren?
Kijk daarvoor eens in je routerinstellingen naar zoiets als "Port range forwarding" op die manier pak je meteen een hele reeks poorten zoals jij graag wilt hebben (van 2300 tot 2310).
Pietah zei:
3. HET GROOTSTE PROBLEEM!:
Als ik me goed heb laten inlichten heb je dus 3 standen voor je Ports: Stealth, Closed, en Open.
Als ik mijn firewall aan heb staan, zijn al mijn poorts in Stealth-stand.
Nu ben ik er via een site waar je kan kijken welke poorts openstaan achter gekomen, dat de ports die ik dus ´open´, helemaal niet open blijken te zijn, maar juist ´Closed´ gaan!
Wat kan ik hieraan doen?
Dat is niet je grootste probleem, ik heb erg veel poorten forward maar ze zijn niet zichtbaar met een portscanner (ik neem aan dat je www.grc.com bedoeld).
Als het goed is blijven deze poorten dus gewoon op stealth staan.

Kijk voor verdere info ook hier eens.
Ik hoop dat je hier een stuk verder mee komt. :)

Oke bedankt ik ga het proberen:)
´

Ik heb precies gedaan wat U zei, en ik had dat zelf ook al eerder geprobeerd, maar volgens mij is het nu gelukt! Ik had steeds geen Preferred DNS server ingevoerd!

Maar dan nog wel dit:
Quote:
´´Kijk daarvoor eens in je routerinstellingen naar zoiets als "Port range forwarding" op die manier pak je meteen een hele reeks poorten zoals jij graag wilt hebben (van 2300 tot 2310).´´

Ik ken ondertussen dat hele router menu uit mijn hoofd, maar nergens heb ik wat kunnen vinden.
Maar goed, ik ga ervan uit dat port triggeren nu niet meer nodig is aangezien ik met dat static Ip adress net zo makkelijk kan Port Forwarden:)

Quote:
´´Dat is niet je grootste probleem, ik heb erg veel poorten forward maar ze zijn niet zichtbaar met een portscanner (ik neem aan dat je www.grc.com bedoeld).
Als het goed is blijven deze poorten dus gewoon op stealth staan.´´

Ja het is inderdaad ww.grc.com, maar bij mij gaan dus van ´stealth´, naar ´closed´ als ik ze wil openen, in plaats van dat ze ´stealth´ blijven, of ´open´ gaan, en dat is volgens mij niet de bedoeling?

Misschien kunt u me met deze extra informatie wat verder helpen:)

Laatst bewerkt:
Pietah zei:
Ik ken ondertussen dat hele router menu uit mijn hoofd, maar nergens heb ik wat kunnen vinden.
Maar goed, ik ga ervan uit dat port triggeren nu niet meer nodig is aangezien ik met dat static Ip adress net zo makkelijk kan Port Forwarden:)
Ook niet iets van portmapping of multiple ports?
Meestal vul je in het ene vakje de beginpoort in het tweede vakje de eindpoort.
Ik heb even de handleiding door zitten nemen maar kon over de handmatige configuratie niets vinden dus kan helaas niet meer dan suggesties geven.
Pietah zei:
(...) maar bij mij gaan dus van ´stealth´, naar ´closed´ als ik ze wil openen, in plaats van dat ze ´stealth´ blijven, of ´open´ gaan, en dat is volgens mij niet de bedoeling?
Open is nooit de bedoeling want dan ben zichtbaar dus kwetsbaar, closed is naar mijn weten ook goed genoeg.
Ik had hiervoor een Etech modem/router en deze gooide te poorten ook op closed.
Bij dit nieuwe ding wat ik heb van Linksys staan mijn poorten allemaal op steath, misschien dat de ingebouwde firewall dit doet, ik maak mij er in ieder geval niet druk om, zolang ze niet op open staan. :)

Voor de rest heb je de poorten nu kunnen forwarden?

Bedankt voor de informatie:)
Ik kan niks over multiple ports en portmapping vinden, maar ik kan inderdaad proberen in het ene vakje de ene port te zetten en in de de andere de andere.
Op die manier heb ik het nog niet gedaan, het was wel even werk dus omdat ik ze een voor een moest doen, maar goed het is gelukt, feit blijft overigens wel dat Age Of Empires 3 het nog steeds niet doet.

De ´Poort Open-Mode´ is dus eigenlijk overbodig?
Het klinkt raar eerlijk gezegd, dat closed goed genoeg zou zijn, want ze zijn niet voor niks closed toch?
Ze moeten waarschijnlijk echt open staan om een connectie te kunnen maken met bepaalde servers etc, maar wie ben ik om dat te zeggen?

Ik begin overigens steeds meer te twijfelen OF er wel een oplossing is, ze konden me bij KPN en Microsoft Support ook niet helpen, en ik heb op het internet zo´n 25 mensen gevonden met hetzelfde probleem (het niet Online kunnen spelen van Age Of Empires met de Experia Box)
Volgens mij is of zijn sommige Experia Boxen gewoon bugged.

Is er een alternatieve manier om poorten te openen?

Ik heb ook even op het internet rondgesnuffeld en kwam inderdaad niet positieve reactie tegen over deze box.
Een alternatieve manier heb ik geen ervaring mee maar je zou iets in kunnen gaan stellen in dmz, geloof dat je dan alles open zet maar hoe en wat weet ik niet.
Je zegt dat je een firewall geïnstalleerd hebt, misschien kun je het proberen om dus je hele router open te gooien en de beveiliging laten regelen door de firewall.
Geen idee of dit werkt en of de functie aanwezig is maar je kunt grc altijd raadplegen of het zaakje niet op "open" staat. :)
Op die manier heb ik het nog niet gedaan, het was wel even werk dus omdat ik ze een voor een moest doen, maar goed het is gelukt, feit blijft overigens wel dat Age Of Empires 3 het nog steeds niet doet.
Je hebt hierbij wel het juiste ip-adres ingevult neem ik aan?
De ´Poort Open-Mode´ is dus eigenlijk overbodig?
Deze is zeker niet overbodig, als grc aangeeft dat er poorten opstaan is er iets mis met je beveiliging, hackers kunnen op die manier binnen treden in jouw systeem.

Ik ga even op internet kijken hoe ik mijn router op DMZ krijg.
Ik heb het juiste IP adres ingevuld, het adres dat ik krijg via ´ipconfig´.

Hartstikke bedankt voor je hulp in ieder geval, ik ga dat DMZ proberen, en als dat niet lukt dan denk ik dat ik moet wachten op een update voor de Experia Box of iets dergelijks.
Mocht ik weer vragen hebben dat horen jullie het wel:)

KPN Experia Box vs. Age of Empires III

Heren,

Same problem here.

Ben al 3 maanden aan het discusseren met KPN en Microsoft maar nada niets geen oplossing.

Age of Empires III gaat niet werken met de KPN Experia box.!!!:evil:

Dus als iemand hier een oplossing weet die ze bij de officials nog niet kennen dan houd ik me sterk aanbevolen.

Groetjes en tot hoors!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan