Mijn printer print geen tekst, alleen maar plaatjes? (HP deskjet F4210 all-in-one)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuunhaa

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hoi,

Ik ging net even bij Word een document uitprinten, toen hij wilde beginnen met afdrukken deed ie iets raars waarbij alleen de 1e vel goed uitprintte, en de 2e vel kwam er super vaag uit. De helft was wel goed uitgeprint, maar daarna was het een zooitje en voor de rest blanco.
Toen ik het opnieuw wilde uitprinten, begon het te haperen en printte die alleen maar een blanco blaadje uit. Maar wanneer ik een plaatje uitprint, dan print die wel normaal. Ik heb al geprobeerd via Wordpad te printen, maar het lukt nog steeds niet. Ook is mijn inkt niet op. Twee dagen terug kon ik nog wel gewoon normaal printen. Kan iemand mij helpen?:confused:

Groetjes Yuna

Mijn advies:
print eens een test pagina uit. Configuratiescherm, printers (afhankelijk welke Windows je gebruikt XP, 7) en dan je printer aanklikken en bij eigenschappen, algemeen staat linksonderaan "testpagina afdrukken".

heb je onlangs wat gewijzigd aan de printer instellingen?

Op de hp.com site zoeken op F4210 en daar de software/drivers opnieuw downloaden en installeren zodat je de laatste versie kan gebruiken.

Hoi! Ik ben er onlangs achtergekomen dat het tekst wel in kleur uitprint, maar niet in zwart. In heb geprobeerd mijn zwarte cartridge schoon te maken maar het hielp niet. Toen ik een testpagina uitprintte, werd de windows logo gewoon uitgeprint en de tekst ook, maar dan alleen in het grijs.
Ik heb niks gewijzigd aan de instellingen en alles is geupdated. Kan het zo zijn dat mijn cartridge 'opeens' kapot is gegaan? Heb het laten bij invullen een week geleden en geen nieuwe gekocht.

Laatst bewerkt:
als er wel kleur geprint wordt maar geen zwart dan kan het aan de zwarte cartridge liggen. Niet orginele cartridges geven altijd een risiko. Heb je dat wel eens eerder zo gedaan? Inkjet cartridges zijn er gevoelig voor de juiste inkt. De gaatjes kunnen vol gana zitten waardoor er geen inkt meer uit komt. Schoonmaken of gaatjes doorprikken is niet altijd een oplossing omdat dit vaak meer schade geeft dan een echte oplossing.

Ja, ik heb het altijd al zo gedaan en daarvoor had ik er nooit problemen mee gehad. En meestal laat ik een cartridge 1 of 2 keer bijvullen en dan koop ik weer een nieuwe. Wat kan ik nu het beste doen? Een nieuwe zwarte cartridge kopen? Is daar mee het probleem opgelost denk je?

Ik denk dat je het beste een nieuwe originele cartridge kan proberen. Als het probleem dan opgelost is kan je altijd tussendoor de andere cartridge opmaken.
Niet originele cartridges is altijd een kwestie van geluk hebben qua inkt. Bij Inktjet printers luistert dit erg nauw.
het zal wellicht dit gelijk bij de eerste pagina opgelost zijn omdat alle spuitmondjes weer goed doorgespoelt moeten worden maar na ene paar pagina's moet het wel weer goed zijn als het daar aan ligt. Iets anders zou ik niet weten. Inkjet printers kan je wel software-matig instellen dat ze standaard in zwart/wit printen maar niet andersom. Ook bij kleurprints wordt zwarte inkt gebruikt dus als de zwarte inkt een probleem is moet dit in een kleurprint van bv een foto wel te zien zijn. In het slechtste geval kan de inktdoorvoer van de zwarte cartridge zo verstoord/beschadigd zijn dat er geen oplossing voor is.

ik ga morgen een nieuwe cartridge kopen! hopelijk lost dat mijn probleem op. Je hoort nog wel van me ^^

Hoi! Ik heb een nieuwe cartridge gekocht en het print weer normaal! Schijnbaar lag het aan de oude cartridge, waarvan dat sponsje die erin zat mijn inkt had opgezogen ofso (vond het een rare verklaring, want ik heb al voor een lange tijd steeds mijn cartridge laten bijvullen daar en had nooit problemen gehad tot nu.. maarja).

Dus, mijn probleem is opgelost! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan