Mijn processor blijft soms bij 90/100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Berichten
134
Hoi

Mijn processor blijft soms bij 90/100% ik weet niet hoe dat komt als ik bij taakbeheer kijk zie ik geen processen die boven de 5% uit komen

Mijn processor is: Intel Core 2 Duo T6600 / 2.2 GH
ik gebruik Windows 7 Ultimate 64-bit
 
Dat zijn voornamelijk achtergrond processen. Wat soms helpt is het volgende. Probeer eens alle svchost.exe te killen. Als je de verkeerde beëindigt, gaat je uiterlijk naar windows klassiek en als je pech hebt, sluit je pc af (ga dan naar cmd.exe of command en typ shutdown -s, dan sluit ie niet af, je hebt hiervoor dertig seconden). Maar als het goed is, ben je dan van je 100/90% gebruik af. Bekijk hoeveel geheugen het proces gebruikt en schrijf dit op. Zo kan je het proces herkennen als het weer bezig is.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn voornamelijk achtergrond processen. Wat soms helpt is het volgende. Probeer eens alle svchost.exe te killen. Als je de verkeerde beëindigt, gaat je uiterlijk naar windows klassiek en als je pech hebt, sluit je pc af (ga dan naar cmd.exe of command en typ shotdown -s, dan sluit ie niet af, je hebt hiervoor dertig seconden). Maar als het goed is, ben je dan van je 100/90% gebruik af. Bekijk hoeveel geheugen het proces gebruikt en schrijf dit op. Zo kan je het proces herkennen als het weer bezig is.

Niet shotdown -s
shutdown -a

-s sluit 'm juist af, -a stopt het afsluiten (s staat voor shutdown, a staat voor abort)
 
Dat is dus juist de grap er achter. Je moet shutdown -s doen. Vraag me niet waarom, maar in dit geval werkt shutdown -s.
 
Dat is dus juist de grap er achter. Je moet shutdown -s doen. Vraag me niet waarom, maar in dit geval werkt shutdown -s.

Oh ok. Ja, ik heb zelf geen ervaring met het probleem, maar ik wist het toevallig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan