Mijn processor eh...

Status
Niet open voor verdere reacties.
die processor is ook al zwaar verouderd.

Bij een intel-pc moet je minimaal een E5200-processor nemen (hoe hoger het nummer, hoe beter.

Bij AMD zou ik toch een x2 6000 of x2 7750 willen aanraden, of een phenom-processor.

die processor is ook al zwaar verouderd.

Bij een intel-pc moet je minimaal een E5200-processor nemen (hoe hoger het nummer, hoe beter.

Bij AMD zou ik toch een x2 6000 of x2 7750 willen aanraden, of een phenom-processor.

dan kom ik echt te ver over mijn budget heen ik kan wel een Intel core 2 duo e4600 (2x 2,4 ghz) systeem vinden voor 400 euro dat kan denk ik nog net.. :X

De processor lijkt mij geen probleem (toch zeker niet voor die prijs).
Ik denk eerder dat 160 Gig wat weinig is... voor je het weet zit zo'n harde schijf vol...
ook vind ik de 256 mb beeldkaart wat zwakjes, ik raad toch een minimum van 512 aan, dan ga je nog lang kunnen meegaan...

De processor lijkt mij geen probleem (toch zeker niet voor die prijs).
Ik denk eerder dat 160 Gig wat weinig is... voor je het weet zit zo'n harde schijf vol...
ook vind ik de 256 mb beeldkaart wat zwakjes, ik raad toch een minimum van 512 aan, dan ga je nog lang kunnen meegaan...

ik heb hier zlef ook nog een 160 gig dus 2 hardeschijven (kan tog :p)

BTW in da systeem zit dit:
Intel Core 2 Duo E4600 (2x 2,4 Ghz) processor met Intel koeler
ASUS P5GC-MX moederbord (Intel 945 chipset)
1024 MB DDR2 PC5300 intern geheugen (1024 MB, Kingston)
320 GB hardeschijf Maxtor, SATAII, 7200 rpm)
Intel Media Accelerator 950 max. 192 MB (shared) onboard videokaart
DVD-brander (NEC, Dual layer, 18 speed)
6 kanaals High-definition geluidskaart
100 Mbit netwerkkaart voor breedband internet
4x USB achterzijde, 2x voorzijde
Extra hoofdtelefoon en microfoon aansluiting aan de voorzijde
Zwart zilveren kast met 400 Watt voeding

Nu voor slechts 369 euro incl. BTW

Wat heb je nu in je systeem zitten?
een 512mb geforce 9600GT

Laatst bewerkt:
Maar je wilt dus binnen een jaar weer je processor upgraden?

En iets begrijp ik niet:
300 euro voor een upgrade is te duur, maar 369 euro voor een nieuwe pc heb je wel
En: Je startte dit draadje met min of meer de vraag of je je processor nog kon upgraden voor iets beters.
:confused:

Met een upgrade heb je voor minder geld een betere pc.
Bijv de processor is veel sneller (zal zo een link posten als ik het kan vinden) en in die pc van 369 zit maar 1 gig geheugen. Veel te weinig voor een game-pc.

Wat voor voeding heb je nu trouwens (merk en hoeveel watt)?
Er is grote kans dat in die pc van 369 euro een te slechte voeding zit. Nu weet ik niet of die van jou beter is, vandaar dat ik het vraag.

edit:
http://www.tomshardware.com/charts/...=on&prod[2162]=on&prod[2272]=on&prod[2207]=on

Hier zie je een i7-920 processor (dat zit ver boven wat je uit wil geven), een phenom x4 9850, een ahthlon x2 7750 en een E4700 van intel.
De phenom II-920 zit qua prestatie ruim boven de Phenom 9850, maar is minder goed dan een i7-920.
De E4700 is iets beter dan de E4600 in die computer die jij misschien wil kopen.

Je zou die E4700 kunnen kopen, maar dan moet je tegelijk een geheugensetje kopen zodat je het geheugen kan vergroten. Ook zal je moeten kijken naar de voeding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan