Mijn router valt steeds uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

spongebart

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Hallo!

Ik heb sinds eergister een nieuwe Linksys router WRT54G2. Deze was simpel te installeren met de bijgeleverde CD-rom. Nou heb ik het punt dat deze router continu na ongeveer een uur prima gewerkt te hebben, uitvalt. Het is niet dat hij niet meer werkt, want ik kan dan nog wel inloggen via het ip adres van de router. Maar internet geeft hij zowel wired als wireless niet meer af. En dit is best vervelend als je lekker een potje zit te voetballen op je xbox (wired), of wat aan het msnen bent op je laptop (wireles).

Mijn vraag is dus, kan iemand mij een antwoord geven op de vraagtekens die ik krijg als mijn internet weg valt...

Ik heb:
windows vista
Kabel internet van Ziggo
geen firewall!

Help AUB!:)

thnx

Mochten mensen uberbaupt hetzelfde probleem hebben als ik, ik ben er gister achtergekomen na veel gegodver, wat het probleem was!

Als je inlogt op je router, zie je direct in het begin menu een functie "MTU" staan. Deze staat standaard op "auto" met een aantal van 1500. Zet deze op handmatig en je kan 1500 veranderen. Verander deze in 1400 of minder, en you're good to go! Geen uitval meer, behalve als je flink gaat downloaden wat bij meer routers gebeurt.

De MTU functie en het aantal wat je hierbij invoerd, geeft aan wat de grootte is van de pakketjes informatie die door je kabel (of wireless) naar je router verstuurd worden. Als deze op 1500 staat, word dit aantal te groot, en kan je netwerk instabiel worden!

MVG
Bart

Hopelijk is je probleem hiermee opgelost. Ik had de MTU ook al handmatig op 1200 gezet, maar het probleem bleef.

Mocht nu blijken dat het bij jou toch niet heeft geholpen, dan zou ik, om dingen als oorzaak uit te sluiten, een tijdje zonder router draaien; de computer dus rechtstreeks aan het kabelmodem hangen. Als het probleem zich dan nog voordoet is de kans groot dat het aan de provider ligt en de router niet de boosdoener is. Hoewel dit type router veel problemen geeft, kán het natuurlijk best aan de provider liggen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan