Mijn samenstelling nieuwe pc: goed of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voodaard

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Heej beste helpmij-ers :) ,

Ik wil (als het goed is) morgen een pc bestellen, ik heb samen met een kameraad van mij die daar veel meer verstand van heeft dan ikzelf een setup voor een leuke pc gemaakt.
De pc ga ik voornamelijke gebruiken voor het gamen.
Graag wil ik jullie mening horen.

De volgende setup heb ik gemaakt op http://pcbuilder.alternate.nl/, vanwege de grote afstand tussen mijn huis en dat bedrijf denk ik niet dat ik de pc daar ga bestellen.
De totaal prijs was iets van €1118 incl. BTW.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en alvast bedankt :)
(Vraag ook geplaatst op forum.gamers.nl)

Setup:

Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (2,2 GHz)
€ 239,00

Processor koelers :
Arctic Silencer 64 Ultra
€ 10,00

Moederbord:
Asus A8N-SLI
€ 135,00

Geheugen:
Kingston DIMM 1 GB
€ 109,00

Behuizing:
Arctic Silentium T1
Voeding
1 x
Activeren
Case-fan
4 x
De-activeren
€ 85,00

Voeding:
Enermax 365AX G FMA
€ 64,00

Grafische kaart :
Gainward Powerpack X Ultra/2400PCX
€ 309,00

Harddisk (S-ATA):
Western Digital Caviar
€ 92,00

DVD-brander :
NEC ND-3540A
€ 45,00

Netwerkkaart:
Netwerkkaart
€ 5,00

Floppy:
NEC Floppydrive
€ 15,00

Keyboard:
Logitech Keyboard DeLuxe OEM
€ 15,00

Muis:
Logitech Optical Wheel Mouse S96 OEM
€ 15,00

/edit Ik zie al dat de witregels zijn weggehaald, was ik net van plan. thnx M@rio:thumb: \edit

Laatst bewerkt:
Hmm ja ziet er goed uit. Als er geen conflicten komen. Maar dat zal wel niet want alternate doet dat automatisch met die builder.

Alleen de videokaart. IK heb nog nooit van dat merk gehoord er iets over gelezen etc. Misschien dat je dan beter een andere kan nemen. Maar van Videokaarten heb ik al helemaal geen verstand.:rolleyes:

suc6 verder:thumb:

@winnie de pooh: Videokaart schijnt een aardig goede te zijn, maar ik heb er ook geen verstand van:)
Thanx

@Jaber: Hm...mischien wel...maar ik heb me laten vertellen dat een AMD Athlon 64 3500+ kwa prestaties ongeveer net zo goed is als een pentium 4 3 GHz.
Maar waarom er dan 2.2 GHz achter staat snap ik dan niet, maar 2,2is idd te weinig :)

@Jaber: Hm...mischien wel...maar ik heb me laten vertellen dat een AMD Athlon 64 3500+ kwa prestaties ongeveer net zo goed is als een pentium 4 3 GHz.
Maar waarom er dan 2.2 GHz achter staat snap ik dan niet, maar 2,2is idd te weinig :) [/B]

zou je hem niet kunne ruilen of terug brengen want minimaal 2.8 tegenwoordig anders kom ej niet ver :confused:

Ik heb de pc nog niet gekocht...ik denk dat die vriend van mij een foutje heeft gemaakt...ik spreek hem vanavond weer....maar is de rest van de hardware wel een goede keuze?

Jawel toch? :D
Alleen als ik het bij alternate bestel ben ik ongv. €1180 kwijt, alleen het is zo ver weg voor mij :(

Gainward Powerpack X Ultra/2400PCX

256 GDDR3 GeForce 6800GT PCIe 16x € 309,00

Laatst bewerkt:
lijkt me goeie videokaart(wist niet dat die zo goedkoop is geworden??? komt door de 7800 zeker:D misschien haal ik hem ook wel...)

Klopt, komt door de nieuwere versie....volgens die kameraad van mij ( student IT universiteit) was dat wel een goede keuze...

misschien haal ik hem ook wel...)

....dus wat let je? :p

Haha...jah idd....maar als je kijkt wat sommige mensen uitgeven....niet normaal :8-0:

euhm jonge de AMD 64 3500+ loopt gelijk met een P 4 op 3.5 Ghz vandaar de naam 3500+ :p. AMD procesorren kllokken altijd lager :)

ik stel ook mijn PC samen op alternate en ik zou gaan voor een Gigabyte 6800GT voor 10 € meer omdat ik nei weet of die Gainward in SLI kan wa een groot nadeel is.

Je moederbord ondersteund dual channel dus ik zou erges een kitje 2*512 RAM ( Geil dual channel 119€ )nemen geen DDR2 da gaat nog nie me AMD CPU's

als je een voeding apart koopt wr mdzn geld hangen aan een case die er al een heeft? je eindigd met hetzelfde systeem als mij zo :p

steek daar binnen een jaar nog een 680GT in een nog 1 latje van 1 GB RAM en je zit goed :p ziet we lda u PSU et kan dragen e

je denkt tog niet omdat je 2 6800's in je pc steekt datie daardoor dubbel zo snel zal zijn kwa games:confused: koop dan beter een 7800

da kunde dan nog zien e man :p als den tijd er is da ge nimee meekunt kan de 6800GT al rete goekoop zijn of idd een 7800GTX en de 6800GT verkopen o mde 7800GTX mee te betalen

altidj een plan B hebben zeg ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan