Mijn scherm valt soms uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berthombre

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
Het valt niet echt uit, ik krijg de boodschap "no data input or powersaving or cable disconected" of zo ongeveer iets maar dat is niet het geval.

Ik krijg het enkel terug in gang door mn pc op terug op te starten :confused:

Iemand een idee?

Bert

Zitten al je kabels er wel goed in?
Je zou eens kunnen kijken of je kast wel goed ge-aard is, want dan zou het kunnen dat je ergens een soortemet kortsluiting krijgt waardoor hij dan de connectie kwijtraakt naar het beeldscherm

mn kabels zitten goed in.

Mn pc heeft dat ook maar pas.

Heeft meer dan een jaar zonder problemen gewerkt en plots heeft ie dat. Ik was ook helemaal niks speciaals aan het doen ofzo

Bert

Welke tijdinstelling staat bij eigenschappen beeldscherm, etc. etc. energie, eigenschappen voor energiebeheer?

ok ik kan het proberen, maar mn pc valt uit als ik ermee bezig ben, ik denk dus niet dat dat het probleem is.

Bert

Je hoort mij niet zeggen dat dat de oorzaak is, maar het zou om een alleen voor onze lieve heer B. Gates, bekende reden ook een "bugje" kunnen zijn, waardoor die instelling bij jou plotseling op 3 minuten terecht is gekomen (ik noem zo maar wat) Stel dat dat zo is, dan zou bij een inactiviteit van 180 seconden de monitor die meldng gaan geven. De theorie zou in zoverre steekhoudend kunnen zijn, dat het ook verklaart waarom er geen regelmaat in de uitval zit, immers, soms werk je meer dan 3 minuten achter elkaar, maar soms zou je best wel eens even 180 seconden niets kunnen doen terwijl je toch achter de pc zit. Dan zegt het scherm "plop" en weg is je beeld,

De instelling even checken elimineert in ieder geval deze oorzaak.

Heb je een input sensing setting op je monitor? zet deze dan op on.

Of je monitorkabel en/of de aansluitingen zijn niet top.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Heb je een input sensing setting op je monitor? zet deze dan op on.

Of je monitorkabel en/of de aansluitingen zijn niet top.

sorry maar ik heb geen idee waar je het over hebt hier :o

Het is niet het energiebeheer. Ik heb nu mn pc 2 x opnieuw moeten aanzetten omdat het al voorviel bij het opstarten.

Nu lijkt alles weer normaal.

Het valt soms gewoon uit terwijl ik bezig ben met typen.

H.

Laatst bewerkt:
Berthombre zei:
sorry maar ik heb geen idee waar je het over hebt hier :o

Het is niet het energiebeheer. Ik heb nu mn pc 2 x opnieuw moeten aanzetten omdat het al voorviel bij het opstarten.

Nu lijkt alles weer normaal.

Het valt soms gewoon uit terwijl ik bezig ben met typen.

H.

Neem aan dat je wel weet wat een kabel is.:)

Is het een TFT scherm?, want alleen daar zou je die optie kunnen hebben.

Maare, trek die videokaart er eens uit, plaats hem opnieuw, sluit alles weer aan en probeer maar weer, indien het de verbinding is tussen comp en scherm, dan kun je dit krijgen, volgens mij werkt de comp gewoon verder, alleen het signaal is weg.

Het zou dus best een probleem met kabel, eventueel i.c.m. de aansluiting kunnen zijn.

Heb je ook een andere monitor om deze op die comp te testen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan