Mijn server heeft verificatie nodig

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Ik gebruik Incredimail als mailprogramma. Onder Hulpmiddelen > Accounten > Mailaccounten, vind je de knop Eigenschappen. Daarmee kun je de eigenschappen van een geselecteerd account tonen.

Na klikken op deze knop verschijnen drie tabbladen: Algemeen, Servers en Geavanceerd.
Op het tabblad Servers staat (o.a.):
Uitgaande mailserver
□ Mijn server heeft verificatie nodig

Waarbij dat laatste kan worden aangevinkt.

Waar dient die verificatie nu eigenlijk voor?

Ik vraag dit omdat ik tot voor kort bij Het Net zat en het vinkje altijd heeft aangestaan. Inmiddels zit ik bij Multikabel waar met deze instelling er geen berichten worden verstuurd. Pas nadat ik het vinkje had
weggehaald lukte dit weer!

Hoor graag.
Groeten Peter.

Dit vinkje gebruik om je aan te melden bij een SMPT server.

Stel je hebt nu Multikabel en bent daar ook nu mee verbonden. Je moet dan het vinkje uitzetten en je kunt zonder problemen gebruik maken van de smtp server van Multikabel.

Stel je wilt nu gebruik maken van een andere SMTP server. Omdat je verbinding hebt met Multikabel zullen andere smtp server jouw geen toegang geven (Relaying) zonder dat je je aanmeld bij die server met je inloggegevens

Stel je hebt een KPN email adres en je wilt ook de smtp server van KPN gebruiken dan dien je het vinkje aan te zetten. Vervolgens kun je dan op een knop drukken voor de instellingen. Daar kun je dan je inlognaam en wachtwoord invullen wat hoort bij je KPN email adres. Tijdens het versturen van het KPN bericht wordt je dan aangemeld bij de SMTP server van KPN en verstuurt hij het bericht als de inloggegevens kloppen.

Zo kun je dus gebruik maken van een andere smtp server zolang je je dan maar aanmeld.

Als extra info kun je ook gewoon bij de account instellingen van KPN de smtp server van Multikabel.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik kan het goed volgen.

Stel nu dat ik gebruik wil maken van die KPN SMTP server! Dan zul je toch bij KPN een internetabonnement moeten hebben, of zie ik dat verkeerd?
En waarom zou je via twee mailservers berichten willen versturen?

Alweer alvast bedankt!
Groeten Peter.

Dat klopt. Maar er zijn genoeg mensen die meerdere email adressen hebben of een eigen domein.

Het maakt niet echt veel uit welke smtp je gebruikt. Maar in bepaalde gevallen wil je echt gebruik maken van een bepaalde smtp server voor mailings. In een mailtje kun je altijd achterhalen welke weg hij heeft afgelegd en dan willen sommige mensen /bedrijven dat het echt verstuurt wordt via die server zodat dat ook de echte afzender wordt of om beperkingen die een bepaalde provider heeft met het versturen van mail. Denk aan bijlages etc. ALs je een eigen domein hebt en je gebruiktj je eigen smtp server van je domein dan hebt je met het versturen van de mail dan geen last van die beperkingen. Een en andere hangt af van het hostingbedrijf.

Maar verder maakt het voor verzending niet uit.

Ik weet inmiddels (meer dan) voldoende!!
Mijn hartelijke dank voor alle uitleg.
Groeten Peter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan