Mijn site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky Fred

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2004
Had al een tijdje ruimte voor een homepage, maar was er nog nooit aan begonnen.

Nu is het eindelijk zover en heb er even de tijd voor genomen.

Is nog niet helemaal af maar wou toch graag weten wat jullie er tot nu toe van vinden.

Fred's corner

Laatst bewerkt:
Ik vind het er prima uitzien.:thumb:
Mooie lay-out, mooi kleurgebruik.
Ook dat subtiele stukje Flash bovenin vind ik erg mooi.
Je HTML ziet er goed uit, al zullen sommigen vinden dat die altijd met DOCTYPE moet beginnen.;) (Lees de discussie tussen JPeetje en mij maar eens.)
Één puntje van kritiek. Je onderstreept bepaalde woorden. Daardoor lijken die op links, wat soms verwarrend kan zijn. Ik zou in plaats daarvan die tekst vetgedrukt weergeven.
Maar verder mijn complimenten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het compliment en de tip.:D

Je hebt gelijk dat het leek of het links waren.
Ik heb het nu vetgedrukt en een iets groter lettertype gegeven.

Fred,

Mooie site,
Maar je wilt kritiek en die geef ik jou maar dan wel positieve hoor:D

De onderste drie menu's werken bij mij niet.
Dan de register tweaks, misschien zou je daar bij moeten vermelden wat die sleutels doen.

Verder mooie site ga zo door.

Ziet er goed uit zo.
Ik heb ondertussen nog even verder gekeken en nog een suggestie:
Op de pagina Registertweaks zou het handig zijn als je erbij vertelt wat het resultaat van die tweaks is.
Voor zover ik kan zien start het systeem hier sneller door op en gaat het afsluiten ook vlotter, maar ik denk niet dat iedereen dit er uit kan opmaken. :)

Guus.

Geplaatst door puppie
De onderste drie menu's werken bij mij niet.
Bij mij werken ze wel, maar er staat nog (bijna) niets op die pagina's. Fred schrijft ook dat de site nog niet helemaal af is.
Geplaatst door puppie
Dan de register tweaks, misschien zou je daar bij moeten vermelden wat die sleutels doen.
Je was me net voor.:)

Guus.

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de reacties..:thumb:
Is altijd handig te weten hoe anderen er tegenaan kijken.

Geplaatst door puppie

Dat is m'n bedoeling ook, had er gewoon alvast wat neergezet.

Het is inderdaad wat Guus abc al dacht, nl. sneller opstarten en afsluiten

Spyware en Adware zijn momenteel een groot probleem voor iedereen die een PC heeft en veel op internet zit. Ze schijnen zelfs bij leveranciers van virusscanners

Wordt vervolgd ???

Wel een mooie site. :thumb:

Nog 1.
Vanuit de spelletjes map kun je niet meer terug naar de website.

Misschien wel handig om op elke pagina een home knop te maken.

Bedankt voor de reacties allemaal.

Geplaatst door Jozo
Spyware en Adware zijn momenteel een groot probleem voor iedereen die een PC heeft en veel op internet zit. Ze schijnen zelfs bij leveranciers van virusscanners

Wordt vervolgd ???
Was mezelf nog niet eens opgevallen.
Ik was daar de zin inderdaad vergeten af te maken.:o

Geplaatst door puppie
Vanuit de spelletjes map kun je niet meer terug naar de website.
Dat was mijzelf inderdaad ook al opgevallen.
Moet ik nog een oplossing voor zien te vinden, maar wordt aan gewerkt.:thumb:

Misschien ook een leuke tip voor op je site:
Ik heb sinds een tijdje mijn configuratiescherm in mijn Startmenu (zie screenshot) en dat is ERG makkelijk.
Het is niet echt een registertweak, maar je moet wel even zoeken in het register.
Om het configuratiescherm aan je startmenu toe te voegen heb je nl. de System ID van het configuratiescherm nodig.
Open Regedit en zoek op "configuratiescherm"
Als het zoeken stopt in HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID heb je de ID gevonden.
Voor Windows 98 (SE) is die ID {21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
Klik nu met je rechtermuisknop op het Start menu en kies voor "Openen". Maak een nieuwe map en zet achter de naam van de map een punt en het ID. Dus bijvoorbeeld: Configuratiescherm.{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
Nu staat je configuaratiescherm in je Startmenu.
Let wel: dit ID kan in XP anders zijn! Even zoeken in het register dus.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Ik heb sinds een tijdje mijn configuratiescherm in mijn Startmenu (zie screenshot) en dat is ERG makkelijk.

In XP staat Configuratiescherm al in het menu Start (tenzij je voor 'klassiek menu Start' kiest).

Geplaatst door Guus abc

Guus, bedankt dat je ook met me mee denkt.
Ik vind het wel leuk dat ook anderen een met ideeën komen voor mijn site.:thumb:

Ik moet inderdaad zeggen dat Buffy wat dat betreft gelijk heeft.
Bij Windows 98 zat ie onder Start/Instellingen en bij XP gelijk onder Start.

Geplaatst door buffy
In XP staat Configuratiescherm al in het menu Start (tenzij je voor 'klassiek menu Start' kiest).

Maar Buffy, ik moet ook zeggen dat Guus het wel heel iets anders heeft.
Hij kan de functies uit het Configuratiescherm rechtstreeks vanuit het Startmenu opstarten.
In XP wordt daarvoor weer eerst een nieuw venster geopend.

Geplaatst door Lucky Fred
ik moet ook zeggen dat Guus het wel heel iets anders heeft.
Hij kan de functies uit het Configuratiescherm rechtstreeks vanuit het Startmenu opstarten.
In XP wordt daarvoor weer eerst een nieuw venster geopend.
Als je "Deze computer" uit verkenner naar je startmenu sleept, krijg je vanzelf ook de "Configuratiescherm" erbij.
Zo hoef je niet in het register te zijn.:)
Zie screenshot.

Je site ziet er mooi en overzichtelijk uit.:thumb:

Bijlagen

• configuratiescherm.gif
    configuratiescherm.gif
    72 KB · Weergaven: 38
Je geeft nu uitleg op je pagina over registertweaks, maar doordat je die ernaast hebt gezet, verschijnt er nu ook een horizontale schuifbalk.
Dat moet je altijd zien te voorkomen.
Ik zou die uitleg gewoon onder elke tweak zetten.

Guus.

En nog een leuke tweak.
Wie gebruikt die "Ga naar" knop op de adresbalk van IE nou ooit?
Zo haal je hem weg.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Je geeft nu uitleg op je pagina over registertweaks, maar doordat je die ernaast hebt gezet, verschijnt er nu ook een horizontale schuifbalk.
Dat moet je altijd zien te voorkomen.
Ik zou die uitleg gewoon onder elke tweak zetten.

Guus.

Ik heb ze er niet meer naast staan, maar erboven.
Ik vond het toch handiger om ze erboven te zetten, zodat je eerst de informatie erover leest voordat je de tweak zelf leest.

Ik vind het zelf nl. ook prettiger eerst informatie ergens over te lezen.

P.S. De Ga naar knop is eenvoudiger te verwijderen, daarvoor hoef je niet in het register.
Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de werkbalk en kies voor Knoppen aanpassen...
Daar kun je weghalen wat je niet gebruikt.

Ik heb trouwens ook een leuke tool om printscreens te maken op mijn site staan. Echt een leuke tool, en uiteraard gratis.

Bijlagen

• werkbalk.jpg
    werkbalk.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Ik heb ze er niet meer naast staan, maar erboven.
Als die horizontale balk maar weg is.
De Ga naar knop is eenvoudiger te verwijderen, daarvoor hoef je niet in het register.
Klik met de rechter muisknop op een lege plek in de werkbalk en kies voor Knoppen aanpassen....
Ha ha, nooit aan gedacht om op DIE balk ook eens rechts te klikken (is ook weinig plaats voor). Da's een stuk makkelijker. Maar je kent nu in ieder geval ook de moeilijke manier.:)
Ik heb trouwens ook een leuke tool om printscreens te maken op mijn site staan. Echt een leuke tool, en uiteraard gratis.
Daar gebruik ik PSP voor. Kun je ook van alles instellen (wel/geen cursor, full screen, alleen venster of zelf aangegeven deel van scherm. Maar toch bedankt voor je tip.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan