• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mijn tabblad opslaan in PDF kom ik niet meer uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnsalon

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2015
Goede avond beste Forum vrienden....

Als ik jullie niet in mijn leven was tegen gekomen hier op de website.... dan was mijn bestand op voorhand mislukt!

Nu ik met diverse hulp dus mijn bestand zover werkend heb gekregen, kwam ik vandaag met mijn boekhouder toch weer tot een groot raadsel, namelijk ons inlees systeem leest telkens 1 factuur per PDF bestand in. Nu als ik mijn tabblad opsla in PDF, krijg ik keurig 1 PDF bestand met daarin 18 facturen, en die kan ik op deze manier niet automatisch inlezen.

Vanmiddag ons suf gezocht of wij dat kunnen wijzigen in het inlees programma, maar dat lukt niet! Dus wij moeten iets vinden dat wij het bestand kunnen opslaan onder PDF in losse bestandjes...... maar hoe?

Ik zal mijn voorbeeld exel bestand hier bijvoegen, ik hoop dat iemand hier ervaring en of een oplossing voor heeft.
Bekijk bijlage Voorbeeld werkmapje 3.xlsb

Nou dit is juist niet wat ik bedoel volgens mij....

Ik wil dus het tabblad waar ik de facturen onder elkaar heb, opslaan als PDF..... maar dan wel automatisch elke factuur in zijn eigen PDF bestandje! ik ga ze juist niet printen....!

Met een paar regels vba kan je ook een range ipv een hele sheet opslaan als pdf...

en krijg het gewoon niet voor elkaar!
Ik wel... ;)
Heb dit ff voor je geschreven. Probeer je 'm uit? Let er wel ff op dat in cel B487 een error staat. Daar klapt de code op. Maar als je daar gewoon netjes een naam van maakt, draait die als een zonnetje...
Code:
Sub MaakPDF()

With Sheets("Factuur")
        LaatsteRegel = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1

For i = 1 To LaatsteRegel Step 54
            .Cells(i, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
             ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells(i, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
             IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False
        Next i
    End With

End Sub

Hoi Ginger,

Ik heb precies gedaan wat je omschreef, even de cell gerepareerd.... en inderdaad zie ik dat er wat gebeurd..... maarre waar blijven ze??

Zet de code gewoon in module1.
De pdf bestanden komen dan in dezelfde directory als je XL bestand.

Module1.... alleen waar vind ik die?

Misschien klink ik dom...(je zal het nu ongetwijfeld zeker weten) maar macro's gaan mijn pet te boven! ik weet niet waar ik ze plaatsen moet en weet ook miet het verschil tussen module en macro...

help help

Ik heb inmiddels de module gevonden:thumb:

Nu stuit ik op een fout....

Fout 13 tijdens uitvoering
Type komen niet met elkaar overeen

en dat heeft te maken met de macro

Bij fout opsporing geeft hij dit aan door het geel te maken: .Cells(i, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells(i, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:=False

Laatst bewerkt:
Heb je de naam aangepast in cel B487 want eens dat gedaan loopt de code als een trein(tje)

Ja dat heb ik als eerste aangepast, direct al.... dus dat kan het niet zijn

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,

Inderdaad, dit werkt goed.... maar waar vind ik ze terug? je zij in de directory van het XL bestand.... maar hoe kom ik daar, kan je mij een beetje op weg helpen

De pdf bestanden bevinden zich in de downloadmap op je HD. Dus de map waar alles wat gedownload wordt opgeslagen wordt. Opzoeken via Verkenner. Klik op de Windowsbol linksonder op de taakbalk en in het zoekenveld typ je de naam van het XL bestand dat je wil opzoeken.

Even voor de goede orde... De pdf's komen in de map waar je ook het bestand hebt staan waarin je aan 't werk bent. De naam van die bestanden komt van de bedrijfsnaam van elke factuur. Deze zal je uiteraard nog wel moeten uitbreiden omdat anders oude bestanden worden overschreven.

Je kan het beste de code samenvoegen waarbij je zoiets krijgt. Anders heeft het 'opschonen' van de facturen weinig nut.

Code:
Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Factuur").Copy , Sheets(Sheets.Count)
With ActiveSheet
    lr = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row / 54
    For j = 0 To lr - 1
        t = 0
        ar = .Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7)
        ReDim ar1(32, 1 To 7)
        For jj = 1 To 31
         If ar(jj, 3) > 0 Then
            For jjj = 1 To 7
                ar1(t, jjj) = ar(jj, jjj)
            Next jjj
            t = t + 1
        End If
        Next jj
        .Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7) = ar1
        .Cells((j * 54) + 1, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(9, 5).Value & "_" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf"
    Next j
End With
Application.DisplayAlerts = False
Sheets(Sheets.Count).Delete
Application.DisplayAlerts = False
MsgBox "de facturen zijn opgegslagen in de map " & ThisWorkbook.Path
End Sub

Hoi VenA

Hij loopt bij de derde PDF vast, en geeft de volgende regels als fout

.Cells((j * 54) + 1, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(9, 5).Value & "_" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf"

zou je nog even voor mij willen kijken
Alvast hartelijk bedankt

Laat even zien wat de naam van het bestand gaat worden. Ik gok dat daar een verboden character in zit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan