• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Mijn tabblad opslaan in PDF kom ik niet meer uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie een een foutje. De tweede diplayalerts moet op true gezet worden.

Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Factuur").Copy , Sheets(Sheets.Count)
With ActiveSheet
lr = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row / 54
For j = 0 To lr - 1
t = 0
ar = .Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7)
ReDim ar1(32, 1 To 7)
For jj = 1 To 31
If ar(jj, 3) > 0 Then
For jjj = 1 To 7
ar1(t, jjj) = ar(jj, jjj)
Next jjj
t = t + 1
End If
Next jj
.Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7) = ar1
.Cells((j * 54) + 1, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(9, 5).Value & "_" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf"
Next j
End With
Application.DisplayAlerts = False
Sheets(Sheets.Count).Delete
Application.DisplayAlerts = True
MsgBox "de facturen zijn opgegslagen in de map " & ThisWorkbook.Path
End Sub

hij kort de facturen keurig netjes in, en slaat de drie eerste facturen netjes op in PDF daar waar het bestand ook opgeslagen is.... enkel dan loopt hij vast....
Ik heb (denk ik) gedaan wat je zij... namelijk de tweede diplayalerts op true zetten ipv False..... of heb ik het fout begrepen!

Wijzig svp jouw bericht en zet codetages om de code. En plaats even een nieuw voorbeeldje waarin het fout loopt. Mijn geheugen gaat geen twee maanden terug.

[JS]Sub VenA()
Application.ScreenUpdating = False
Sheets("Factuur").Copy , Sheets(Sheets.Count)
With ActiveSheet
lr = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Row / 54
For j = 0 To lr - 1
t = 0
ar = .Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7)
ReDim ar1(32, 1 To 7)
For jj = 1 To 31
If ar(jj, 3) > 0 Then
For jjj = 1 To 7
ar1(t, jjj) = ar(jj, jjj)
Next jjj
t = t + 1
End If
Next jj
.Cells((j * 54) + 12, 1).Resize(31, 7) = ar1
.Cells((j * 54) + 1, 1).Resize(53, 7).ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
ThisWorkbook.Path & "\" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(9, 5).Value & "_" & .Cells((j * 54) + 1, 1).Offset(2, 1).Value & ".pdf"
Next j
End With
Application.DisplayAlerts = False
Sheets(Sheets.Count).Delete
Application.DisplayAlerts = True
MsgBox "de facturen zijn opgegslagen in de map " & ThisWorkbook.Path
End Sub[/JS]

Op regel 19 en 20 markeer het systeem een fout

En waarom komt de makro waarschijnlijk niet mee? Waarom heb je #22 niet even aangepast naar een leesbaar formaat. En wat is het verschil in code tussen #22 en #24? En welke foutmelding krijg je?

Oehoeee wat een vragen aan een ondeskundige..... ik was zo blij met de macro die je voor mij heb gemaakt twee maanden geleden, maar voor mij is het echt abracadabra hoor
hoe de werking is.... ik kan de code heel mooi knippen en plakken, en altijd werkte dat, maar bij deze loopt hij vast.
ik ga even proberen de code er in te zetten, dan kan je het zelf even proberen

Deze deskundige heren/dames geven altijd codes aan ondeskundige vragenstellers waarin ze niet declareren.
Vandaar de fouten.

Edit: Misschien niet helemaal waar voor dit geval, maar zo is het in het algemeen wel.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage Voorbeeld werkmapje 5-2.xlsb
Als het goed is, is dit het juiste bestand inclusief de macro.... hij zegt bij de fout dat er iets niet met elkaar overeen komt!

(En HSV)..... VenA heeft mij al een aantal keren echt super goed geholpen en ben hem daar ook heel erg dankbaar voor!!!

In cel B489 staat #VERW!
Vandaar de foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan