mijn tekst verschuift/klopt niet meer als ik kopieer

• Onderwerp starter Onderwerp starter sazia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sazia

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2014
Als ik in word ga kopieren (wordbestand naar wordbestand) dan verandert de opmaak.

Wat kan ik doen om dat te voorkomen?

hoor graag van jullie.

Elk bestand kan verschillende opmaak hebben. Als je teksten heen en weer kopieert, dan moet je met Plakopties aangeven hoe je die tekst wilt hebben, en één van de opties is dan zonder opmaak. Vind je allemaal in het <Plakken (speciaal)> menu.

het lukt niet

Ik heb alle opties uitgeprobeerd, zonder resultaat.

Het gaat om een leestekst met nummering aan de linkerkant, als ik een andere document toevoeg dan telt de nummering automatisch door.

Logisch, lijkt mij. Wat wil je dan dat er gebeurt?

Is het mogelijk om de nummering te stoppen ? ik zou het liefst willen dat er niets aan het orginele document gewijzigd wordt.

Als je plakt onder een alinea zonder nummering, en je plakt de tekst zonder opmaak, dan zou er niks aan de hand moeten zijn.

Als ik dus zonder opmaak kies, is de tekst dus ''kaal"', moet ik dus alles zelf nog cursief maken enz. Kortom ik heb dus extra werk.
Het is dus niet mogelijk om je orginele tekst te behouden bij het kopiëren?

Je oorspronkelijke vraag ging er om dat je dat niet wilde, want dat bij het plakken de verkeerde opmaak meekwam. Dus ik snap niet helemaal meer wat nu het probleem is. Kun je niet een documentje posten, of de 2 documenten met daarin het ongewenste effect?

Je kunt overigens ook nog eens kijken of een aanpassing van je instellingen je probleem verhelpt. Als je naar <Bestand>, <Opties> gaat en dan op de keuze <Geavanceerd> klikt, zie je in de groep <Knippen, Kopiëren en Plakken> opties waarmee je het plakken kunt beïnvloeden. Bij de optie <Plakken tussen 2 documenten> heb je nu waarschijnlijk <Opmaak van bron behouden> staan; je kunt eens kijken of je met <Opmaak samenvoegen> een beter effect hebt. Of <Alleen tekst behouden>. Meer smaken zijn er niet :).

Dan heb je ook nog <Plakken tussen 2 documenten bij conflicterende stijldefinities> en daar kun je ook nog eens mee stoeien. En de laatste instelling die invloed heeft op het plakken is het selectievakje <Opsommingstekens en nummering behouden wanneer u tekst plakt met de optie Alleen tekst behouden>. Ook die kun je eens uit zetten.

Je probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat je met dezelfde stijlnamen werkt (Standaard, Kop1 etc) en dat die verschillend zijn ingesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan