Goedemiddag,
Ik ben een amateur met programmeren hoor...maar ik doe mijn best om er elke keer iets van te maken.
Ik ben nu bezig met een nieuwe website voor mijzelf. Nu heb ik via CSS 2 tekstvakken naast elkaar staan. Ik heb een beetje gesmokkeld met margins en float omdat ik het met alleen float niet voor elkaar kreeg. In DW zelf staan ze netjes naast elkaar, maar als ik een voorbeeldweergave doe in Safari dan staat het onder elkaar.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en uiteraard....hoe kan ik dit oplossen...
Dit is de code die ik tot nu toe heb, kan zijn dat er (veeeeeel) fouten in staan hoor
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Zelfverdedigingslessen en weerbaarbeid </title>
<style type="text/css">
<!--
#navigatiebalk_boven {
background-color: #0C0;
width: 1000px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
height: 30px;
}
#foto_groot {
height: 300px;
background-color: #FFF;
background-image: url(images/Foto%20Stop%202.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-position: center;
padding-top: 60px;
}
#tekst_rechts {
width: 450px;
margin-right: 314px;
float: right;
font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;
font-size: 14px;
text-indent: 10px;
}
#tekst_links {
float: left;
width: 550px;
margin-left: 314px;
font-weight: normal;
text-indent: 5px;
}
body {
background-color: #CCC;
}
-->
</style>
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a.indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a;}}
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<div id="navigatiebalk_boven">Home | Wij zijn wij | Cursusaanbod | Referenties | Contact </div><!--einde navigatiebalk boven -->
<div id="foto_groot"></div>
<div id="tekst_links">
<p>Wat zou u doen als er iemand in uw omgeving of uzelf verbaal of fysiek wordt bedreigd? Wat kunt u doen in een intimiterende situatie in uw dagelijks leven of op het werk? Dit zijn zaken waarop wij u willen voorbereiden in onze cursussen zelfverdediging en weerbaarheid.</p>
<p>Een van belangrijkste aspecten van een cursus zelfverdediging en weerbaarheid is hoe u kunt leren omgaan met intimidatie en andere geweldsconflicten. U leert uw zelfvertrouwen te vergroten, hoe u effectief kunt reageren op een geweldsconflict en hoe u met verbale en non verbale communicatie kunt handelen in bedreigende situaties. </p>
<p>Onze cursussen zelfverdediging en weerbaarheid zijn simpel, snel, effectief en doeltreffend waardoor het voor iedereen toegankelijk is om onze lessen te volgen. Wij begrijpen dat elke situatie en doelgroep anders is, daarom zorgen wij ervoor dat de cursus op maat gemaakt is.</p>
</div><!--einde tekst links -->
<div id="tekst_rechts">
<h3>Ons cursusaanbod</h3>
<p>Wij kunnen u de volgende cursussen aanbieden</p>
<ul>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor bedrijven. Lees meer.....-></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor scholen. Lees meer..... -></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor meisjes en vrouwen. Lees meer..... -></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor kinderen. Lees meer..... -></li>
</ul>
</div><!--einde rounded --></div>
</body>
</html>
Ik ben een amateur met programmeren hoor...maar ik doe mijn best om er elke keer iets van te maken.
Ik ben nu bezig met een nieuwe website voor mijzelf. Nu heb ik via CSS 2 tekstvakken naast elkaar staan. Ik heb een beetje gesmokkeld met margins en float omdat ik het met alleen float niet voor elkaar kreeg. In DW zelf staan ze netjes naast elkaar, maar als ik een voorbeeldweergave doe in Safari dan staat het onder elkaar.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en uiteraard....hoe kan ik dit oplossen...
Dit is de code die ik tot nu toe heb, kan zijn dat er (veeeeeel) fouten in staan hoor

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<title>Zelfverdedigingslessen en weerbaarbeid </title>
<style type="text/css">
<!--
#navigatiebalk_boven {
background-color: #0C0;
height: 30px;
}
#foto_groot {
height: 300px;
background-color: #FFF;
background-image: url(images/Foto%20Stop%202.jpg);
background-repeat: no-repeat;
background-position: center;
padding-top: 60px;
}
#tekst_rechts {
width: 450px;
margin-right: 314px;
float: right;
text-indent: 10px;
}
#tekst_links {
float: left;
width: 550px;
margin-left: 314px;
font-weight: normal;
text-indent: 5px;
}
body {
background-color: #CCC;
}
-->
</style>
<script type="text/javascript">
<!--
function MM_preloadImages() { //v3.0
var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
if (a.indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a;}}
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<div id="navigatiebalk_boven">Home | Wij zijn wij | Cursusaanbod | Referenties | Contact </div><!--einde navigatiebalk boven -->
<div id="foto_groot"></div>
<div id="tekst_links">
<p>Wat zou u doen als er iemand in uw omgeving of uzelf verbaal of fysiek wordt bedreigd? Wat kunt u doen in een intimiterende situatie in uw dagelijks leven of op het werk? Dit zijn zaken waarop wij u willen voorbereiden in onze cursussen zelfverdediging en weerbaarheid.</p>
<p>Een van belangrijkste aspecten van een cursus zelfverdediging en weerbaarheid is hoe u kunt leren omgaan met intimidatie en andere geweldsconflicten. U leert uw zelfvertrouwen te vergroten, hoe u effectief kunt reageren op een geweldsconflict en hoe u met verbale en non verbale communicatie kunt handelen in bedreigende situaties. </p>
<p>Onze cursussen zelfverdediging en weerbaarheid zijn simpel, snel, effectief en doeltreffend waardoor het voor iedereen toegankelijk is om onze lessen te volgen. Wij begrijpen dat elke situatie en doelgroep anders is, daarom zorgen wij ervoor dat de cursus op maat gemaakt is.</p>
</div><!--einde tekst links -->
<div id="tekst_rechts">
<h3>Ons cursusaanbod</h3>
<p>Wij kunnen u de volgende cursussen aanbieden</p>
<ul>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor bedrijven. Lees meer.....-></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor scholen. Lees meer..... -></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor meisjes en vrouwen. Lees meer..... -></li>
<li>Zelfverdediging en weerbaarheid voor kinderen. Lees meer..... -></li>
</ul>
</div><!--einde rounded --></div>
</body>
</html>