Mijn telefoon pakt m'n draadloze netwerkverbinding niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qaysumah

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Heb een modem met wifi, ik heb alles goed gezet denk ik maar als ik wifi op mn blackberry probeer te pakken krijg ik een probleempje er staat ''Het verkrijgen van een IP-adres is mislukt'' Ik weet echt niet wat het probleem is? Heeft iemand ideen ofzo? alvast bedankt!

Staat misschien mac adres filtering aan op de draadloze router?

Ik vind het nogal raar als iemand een mogelijke oorzaak bij je aangeeft jij niet de moeite neemt om even uit te zoeken of het bij jou van toepassing is. ("mac code ofso op")

Als er mac filtering is ingesteld op de router, dan kunnen alleen de apparaten (pc/laptop/smartphone/etc.) waarvan hun mac adres is ingevuld in de mac filtering tabel een verbinding maken met het draadloze netwerk. Andere apparaten niet.
Je zult in dat geval het mac adres van je blackberry moeten toevoegen in die mac filterlijst in je routerinstellingen óf (zinvoller) heel dat mac filtering afzetten in je routerinstellingen, want het is maar een magere extra beveiliging.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Handleiding: hier
Of MAC filtering aan of uit staat is te zien/vinden via de instructies vanaf pagina 29 (op pagina 30 heet het: Wireless MAC adress Filter).
Als die op Activated staat, dan op Deactivated zetten, de instellingen opslaan en nog eens proberen met je Blackberry.

PS: Ik neem hier aan dat er pc's/laptops zijn die momenteel wél gewoon kunnen verbinden, oftewel: dat de draadloze instellingen verder goed zijn.
Bijvoorbeeld ga ik ervan uit dat Authentication type niet op WEP-64Bits of WEP-128Bits staat maar op WPA-PSK of WPA2-PSK of WPA-PSK/WPA2-PSK.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan