mijn telefoon werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

engelzes

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo,

Ik heb een experia ethermodem aangesloten om draadloos te kunnen internetten (adsl). Het internetten werkt prima, echter ik heb een vaste telefoon op de splitter aangesloten die nu niet meer werkt. Dat wil zeggen het basistoestel doet het wel maar de handset werkt niet meer. Ik weet zeker dat ik alle kabels goed heb aangesloten, heb deze ook al op alle mogelijke andere manieren geprobeerd, maar helaas ik krijg dus geen kiestoon op de handset.

Op de vorige modem deed hij het wel, zelfde verhaal met de splitter op dezelfde manier aangesloten. En als ik de modem eruit haal dus de lijn kabel aansluit op mijn telefoon dan werkt de handset wel gewoon, dus het ligt niet aan het toestel.

Iemand een idee wat ik fout doe?

groet

Is je nummer al geporteerd dus bel je al digitaal =

Als je niet digitaal belt:
- Lijnkabel (wanddoos) naar de splitter (line).
- Vanaf de splitter een kabeltje (modem) naar je modem (dsl), en een kabeltje (phone) naar je basisstation.

Als je digitaal belt:
- lijnkabel (wanddoos) naar de splitter (line)
- vanaf de splitter (modem) een kabeltje naar je modem (dsl)
- vanaf het modem (phone 1) een kabeltje naar je basisstation telefoon

Oja, in beide gevallen, zorg dat je basisstation ook stroom heeft. :)

Hallo,

Volgens mij bel ik niet en ga ik ook niet digitaal bellen. Ik heb gewoon een adsl aansluiting voor internet. Ik heb een draadloos modem om ook met mijn laptop draadloos op internet te kunnen. Voorheen had ik nog een oude USB modem, met deze kon ik dus mijn laptop niet gebruiken, vandaar dat ik een nieuwe modem heb gekregen van de provider.

De kabels zijn gewoon goed aangesloten (net als bij de vorige splitter).

Nog iemand een idee?

Als je een Experiabox hebt,dan wordt je telefoonlijn altijd an een bepaalde periode op digitaal bellen overgezet.Lijkt me toch dat er iets niet goed is aangesloten !?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan