Mijn temperatuur goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebasss

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
temp.PNG
Is deze temp goed bij een beetje internetten en msnen? gemeten met speedfan,
bij deze specs:
CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Video kaart GeForce GT 520M
CPU Type 2x , 2300 MHz
Systeemgeheugen 4075 MB

Je kan het zien bij de printje een rode pijl betekend vast dat het te hoog is en en blauwe pijn betekend vast dat het te koud is!
Maar zeker weet ik het ook niet.

@ Theknight, waarschijnlijk schakelt de laptop zich al wel uit als het werkelijk zo heet word. En anders doet TS het wel, want een 90 graden laptop is niet vast te houden..

@ Sebass, temperaturen zijn prima hoor, niks om je zorgen over te maken.

@ Theknight, waarschijnlijk schakelt de laptop zich al wel uit als het werkelijk zo heet word.
Je mag aannemen & hopen van wel, ja..!
En anders doet TS het wel, want een 90 graden laptop is niet vast te houden..
Tjunction-max is de kerntemperatuur van de processor, of de behuizing van een laptop zo warm word valt te betwijfelen, maar inderdaad ja... Hihi!..
@ Sebass, temperaturen zijn prima hoor, niks om je zorgen over te maken.
Ook mee eens.

Als iemand zo een vraag stelt, neem ik ook echt aan dat die daarover een buiten kijf staande referentie wil.

Sebass: Hier is de: Processors - What is the Intel(R) Processor Diagnostic Tool?
Uitgebreide uitleg & links met benodigde toebehoren staan hierin (PDF, Engels): Intel Processor Diagnostic Tool Windows Help. Weet je in een keer alles over je processor...
;)

Laatst bewerkt:
Ja.. ti's een mwuah geval. Vaak is het namelijk niet alleen de CPU die extreem heet word, de rest word namelijk ook aardig warm. En als iemand meer info wil.. vragen ze er naar, uitleg/antwoord is zo gepost :)

Oke allemaal bedankt voor de hulp het is een laptop.
Maar ik betwijfel eigenlijk of speedfan wel klopt want het CPU gebruik komt hoger uit als in taakbeheer MS?
Grz sebasss

Niet elk programma is even accuraat. Het beste om de temperatuur uit te lezen van je moederbord/CPU, is nog altijd te vinden in het BIOS. Uit eigen ervaring komt PCWizard nog altijd vrij accuraat over qua temperaturen. http://www.cpuid.com

Die even geinstalleerd en die komt voor mij ook als een beetje de beste eruit.
Sorry voor de vele vragen :P maar ik wil niet dat mn laptop straks te warm wordt maar is het normaal dat de GPU ongv op de 83c komt met gamen?

Nou.. ja.. erh.. ti's een laptop, en die dingen zijn niet bepaald gebouwt om op te gamen. (Sommige wel, maar die hebben ook extra koeling). Enige wat je tegen die temperaturen kan doen, is zo'n stand bestellen met een paar fans erin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan