mijn uitschakelknop is verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vuurblaf

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Berichten
39


Ik weet niet wat mijn kleine broertje van 3 jaar heeft gedaan wanneer ik niet thuis was.


om uit te schakelen moet ik eerst afmelden dan pas kan ik uitschakelen.

Ik hoop dat jullie raad hebben.
 
Geen idee wat je nu echt zou moeten doen. Je zou systeemherstel kunnen proberen.
Of kijk eens op:

http://windowshelp.microsoft.com/Wi...5d-0304-4af1-b135-6bf6c124dc111043.mspx#EFNAC

Hier vind je o.a. onderstaande omschrijving bij veelgestelde vragen over het uitschakelen van de computer:
Standaard wordt de computer door Windows in de slaapstand gezet als u op de aan/uit-knop klikt. U kunt deze standaardinstelling echter wijzigen. U kunt aangeven of de computer door het klikken op de aan/uit-knop in de slaapstand of de sluimerstand wordt gezet of dat de computer helemaal wordt uitgeschakeld. (Deze wijzigingen hebben ook betrekking op de fysieke aan/uit-knop op de computer.) De standaardinstelling wijzigen:

1. U kunt Energiebeheer als volgt openen: klik op de knop Start , klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud en klik vervolgens op Energiebeheer.
2. Klik onder het geselecteerde schema op de pagina Selecteer een energiebeheerschema op De schema-instellingen wijzigen.
3. Klik op de pagina Instellingen voor dit schema wijzigen op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.
4. Vouw op het tabblad Geavanceerde instellingen de opties Aan/uit-knoppen en deksel en Aan/uit-knop van menu Start uit en voer vervolgens een van onderstaande handelingen uit:
• Als u een mobiele computer gebruikt, klikt u op Op accu of op Netstroom (of op beide opties), klikt u op de pijl en vervolgens op Slaapstand, Sluimerstand of op Afsluiten.
• Als u een desktopcomputer gebruikt, klikt u op Instellingen, klikt u op de pijl en vervolgens op Slaapstand, Sluimerstand of op Afsluiten.

5. Klik op OK en klik vervolgens op Wijzigingen opslaan.

Ik hoop dat dit je enigszins op weg helpt.
Succes !
 
ik heb al systeem herstel geprobeerd en ook die dingen wat jij zei

bedankt, maar ik had dat al geprobeerd

misschien weet iemand raad op, ik kan niet gelijk afsluiten als ik anar start pijltje ga en vervolgens is afsluiten slaapstand en sluimerstand verdwenen je moet eerst afmelden dan pas kan ik uitschakelen
 
Al op Hijackthis gekeken ? Ook hier staat een topic over dit onderwerp.
 
waar heb je die knop eigenlijk voor nodig? (Ik druk altijd gewoon op de knop op de computer dan sluit hij ook normaal af)

soms wil shift indrukken ook wel eens helpen (was met xp altijd zo in dat afsluit menu dan kreeg je andere knoppen)
 
waar heb je die knop eigenlijk voor nodig? (Ik druk altijd gewoon op de knop op de computer dan sluit hij ook normaal af)
Dan sluit je de pc "hard" af en kun je problemen verwachten, niet de normale weg dus.
 
bij mij krijg ik namelijk altijd dan gewoon het "bezig met afsluiten scherm" is dat dan niet goed voor je pc?
eerst krijg ik (als ik hde knop op mijn kast indruk bezig met afmelden en daarna bezig met aflsuiten ik dacht dat dat gewoon afsluiten was ik doe dat sinds xp de versies daarvoor hadden dat volgens mij niet toen ging gewoon de stroom eraf als je dat deed.


,aar mischien ben ik fout zo zomaar kunnen maar de systeem beheerder bij ons op school doet dat ook
 
alsjeblieft iemand helpt mij , ik word er gek van

Ik heb 1 account en ik ben administrator, ik moet eerst afmelden dan pas kan ik de computer afsluiten als ik startmenu click dan dat pijltje kan ik alleen afmelden en vergrendelen, mijn afsluitknop en opnieuw opstarten is weg.
 
Als je in energiebeheer instelt dat de Aan/Uit knop het programma moet afsluiten en je drukt kort op de knop wat gebeurt er dan?

Al gekontroleerd op infecties?
 
Maar wat zie je dan als je naar
- Configuratiescherm gaat en
- Energiebeheer kiest ?

Ik kan dan aan de linker kant in het venster kiezen:
- Gedrag aan/uit knoppen bepalen
- En vervolgens rechts in het venster opties instellen voor accu en netstroom.
Zoals slaapstand veranderen in afsluiten.
 
wat jij nu zegt is als je op de slaapstandknop drukt dat het afsluit , maar dat bedoel ik niett zoals je in dat plaatje ziet zie je dat ik afsluiten mis en opnieuw opstarten ik heb die functies pas als ik afmeld, dus ik mis iets in mijn computer een bestandje waardoor het is verdwenen:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan