mijn video kaart doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bravo-Six

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2001
ik heb een Asus Ati X800 XT pcie16 video kaart en sinds van de week heb ik allemaal Roze en groene streepjes op mijn scherm op zich geen probleem maar als ik scroll worden deze steepjes mee gerekt toto lange banen en is het beeld bijna niet meer te zien ,

ook tijdens online gamen ondervind ik hier hinder van ..

had de oude driver weg gehaald , nieuwe geinstalleerd , andere beeldscherm uitgang geprobeert , originele driver geinstalleerd , kaart er uit en schoon gemaakt

niets van dit alles hielp , nu als laatste middel probeer ik die Driver cleaner en de catalyst 6.9 te installeren mocht dat niet lukken dan vrees ik dat de kaart ... euh aftrap is ??

iemand tips of ideeen hierover ?

alvast bedankt

zo programmatje criver cleaner gebruikt ......

catalyst 6.9 geinstalleerd , komt er een foutmelding dat er niet verder gegaan kan worden emt installatie , moet eerst de standaart driver installeren

dus Cd er in ......... > halverwege Fout melding ook die kan niet meer geinstalleerd worden

Lekker dan ....

ja dat heb ik dus net gedaan ( zie 2e berichtje van mij )

:(

de driver verwijderen met dat programmatje driver cleaner Pro dat werkt ook wel ....

maar daarna komt het, de nieuwe catalyst wil niet geinstalleerd worden en zo ook niet de originele driver ....

ga ik die even proberen , en uiteraard eerst de oude drivers verwijderen :)

alles ge-deinstalleerd , en daarna de omega driver ..

maar he de steepjes nog steeds :(

heb een klein screen shotje gemaakt van een deel van me scherm (hoop dat het te zien is)

Bijlagen

• streepjes beeld.JPG
    streepjes beeld.JPG
    77,4 KB · Weergaven: 45
Heb je pas nog de Monitor los van de PC gehad?Kijk eens of er pinnetje los zit.

En je kan nog proberen even de kaart er uit ,de Contacten schoonmaken met wat Spiritus.

nee voor het probleem begon niks los gehad ,...

tot nu vanavond geprobeert om via de 2e uitgang op de kaart maar daar was beeld het zelfde

video kaart ook er al uitgehaald en ontstoft en schoon gemaakt

het is ook niet dat ie een extreme temperatuur gehad heeft (water koeling en koel elementen van Zalman (ZM-RHS1)

Dan zou je bijna aan de Monitor gaan denken?

En de venieuwings Frequentie van Beeldscherm eigenschappen al eens verhoogt of verlaagd?.

Geloof dat je dan alles al wel gehad hebt

ja ga morgen ff met beeld schermen stoeien

heb nu een LG flatron 17 inch TFT en heb nog een reserve TFT ha ik die even uitwisselen kijken wat het dan word ...

dan is idd alles wel voorbij gekomen :(

en vrees ik toch een andere video kaart

heb al een EN 7600 GT 256 mb gezien voor weinig :)

in iedergeval bedankt en ik zal als ik alles omgezet heb alsnog even reageren hier met de uitslag van de switch

:)

Die streepjes lijken wel door een magnetisch veld veroorzaakt te zijn. Heb je (zware) speakers te dicht bij je monitor gezet soms?

nee boeing ...

heb al jaren dezelfde speakers van creative four point surround system ..
de dichts bijzijnde speaker staat zon 20 cm links achter scherm en rechter zo 50 cm
en dit heeft altijd zo gestaan en nooit last gehad , ( niet met de tft die ik nu heb en ook niet met een normaal crt scherm )

Bandit 123 ..

heb eerst Tft schermen gewisselt , gaf geen resultaat en daarna ook nog de kabels om gewisseld , alles bleef hetzelfde :(

denk dus dat helaas maar waar mijn 1jaar oude video kaart kaduuk is :)

weet niet waar ik de bon heb en of er nog garantie is nl :(

idd zit niet in kabels of schermen (helaas) maar toch echt in de video kaart

hoop dat er nog garantie is :) haha

denk het wel hoor is vorig jaar gekocht bij een gerenomeerde zaak in dronten (www.empc.nl) voor

AHA

zie net op de site van Alternate ( die heeft em ook nog ) dat er 24 maanden garantie is :)

dus er is hoop nu de bon nog vinden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan