mijn videokaart wordt niet herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjolein488

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
een tijdje geleden is mijn computer gecrasht sinds dien kan ik er geen sims 2 meer op spelen. wat is dus altijd wel kon. ik heb op internet gezocht naar oplossingen maar bijna overal word er gevraagt naar hoe je videokaart heet, als ik dit dus opzoek bv bij dxdiag dan staat er dat er helemaal geen videokaart inzit, ik heb hem ook al schoongemaakt dus kan kan het ook niet zijn, als ik ims probeer op te starten staat er "Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten." maar als er geen videokaart in zit dan kan je toch helemaal niks met je computer?
willen jullie mij plz hiermee helpen ik ben niet zoon computernerd

Weet je wat voor een videokaart je hebt (welk merk + type)? Die kun je meestal met programma's zoals Speccy achterhalen. Als die ook niks ziet, zou je in het Apparaat beheer (van Windows, bereikbaar via het Configuratiescherm --> Systeeminstellingen --> Apparaatbeheer) kunnen kijken of hij daar als "unknown" staat aangegeven. Als je daar het merk + type nummer niet kunt vinden kun je je pc altijd weer open maken en kijken op de printplaat van de kaart, waar meestal een stikkertje op zit. Als je geluk hebt, staat het zelfs met enorme letters op de koeling. Als je het eenmaal hebt gevonden kun je vanaf internet de stuurprogramma's van dat merk downloaden (let ook op de compatibiliteit met jou type videokaart!) en die installeren.

Veel succes!

mr32 :cool:

ow wacht ik heb nu wel iets maar heb geen idee wat ik ermee kan

CPU: Intel Celeron D 326 (Prescott-V, G1)
2533 MHz (19.00x133.3) @ 2530 MHz (19.00x133.2)
Chipset: Intel 865G (Springdale-G) + ICH5
Memory: 512 MBytes @ 166 MHz, 2.5-4-4-8
- 512 MB PC3200 DDR-SDRAM - Unknown M2GAJA8AMKAG081MCH
Graphics: Intel 82865G Graphics Controller [ASRock]
Intel i865G Integrated, 0 MB
Drive: SAMSUNG SP1654N, 156.3 GB, E-IDE (ATA-7)
Drive: _NEC DVD_RW ND-3570A, DVD+R DL
Sound: Intel 82801EB(M) ICH5(-M) - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Network: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Ik wel, Speccy ziet geen videokaart, maar een onboard videokaart. Een chip op het moederbord wat voor het beeld zorgt. Op deze site zijn van die chip de drivers (stuurprogramma's) te downloaden. Installeer die en kijk of de Sims daarna wel opstart!

oke ik heb dus nu zoon driver geistaleerd maar nu ziet hij mijn cd-rom niet meer :confused: de grafische kaart ziet hij nu wel maar dus die cd niet

Dat is fijn! Kan Speccy dat ding wel zien? Of kijk anders in het schijfbeheer van windows (Configuratiescherm --> Systeem Beheer --> Computer Beheer --> Opslag --> Schijfbeheer), daar zou een DVD-ROM station moeten staan (in het onderste vak)...

HWinfo32 heb ik gedownload en daarop stond dat wat hierboven staat en daarvoor heb ik een driver gedownload bij apparaatbeheer staat helemaal geen opslag.. echt raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan