mijn vista computer crasht steeds

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Beste helpers.
Normaal gesproken help ik anderen met hun computer problemen. Familie vrienden en dan houd het wel een beetje op. Nu is de vriendin van mijn zuster bij haar geweest en zei, jij weet veel van computers (hahaha). En haar buurman (jaja, ingewikkeld) heeft haar gezegd combofix te gebruiken. Dus zus belt mij, wat vind jij daarvan.
Los van het feit dat er ook hardware problemen kunnen zijn (ik heb gezegd eerst is wat externe zaken na te lopen, stekkers, geheugenbanken aandrukken etc) en dan pas is verder te kijken. Maar combofix als leek gebruiken lijkt me niet slim. Vaak zijn er stappen die daar aan vooraf gaan. Daar de afstand om te helpen te grott is is mijn vraag. Kan en mag ik deze dame naar jullie verwijzen. Kan een hele klus worden.
Gr.Dump.

Laatst bewerkt door een moderator:
Combofix is (vind ik) alleen bedoeld voor malware/rootkit situaties, niet als algemene Windows hersteloperatie. Mogelijk denken anderen daar weer anders over.

Je kunt (wat mij betreft) beter kijken naar tools als Windows Repair all in one , waarbij je dan alle stappen uitvoert. Eerst installeren, Vista in Veilige modus met netwerkondersteuning starten dan deze repair tool starten. Wat mij betreft zet je alle stappen, dus incl. schijfcontrole, sfc /scannow etc.

Overigens helpt dit niets tegen foute drivers, stervende harddisks, oververhitting etc., dus daar moet je (ook) naar kijken, eigenlijk liever nog voordat je het als een software-probleem beschouwd en Windows Repair al in one gebruikt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het zou helpen als je wat meer info over de desbetreffende pc e/o laptop zou geven (merk/type enz.) en evt. logboekbestanden met details over de crashes.
Combofix is een paardenmiddel bedoeld voor virus gerelateerde zaken dat je alleen gebruikt als werkelijk alle andere middelen gefaald hebben en je op het punt staat een herinstallatie te overwegen.
Dus als je in feite niets meer te verliezen hebt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan