Mijn voeding niet goed genoeg meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
Hallo,

Ik heb sinds kort cod black ops, nu vraagt deze game een heleboel aan je processor en ging daarom ook op 100% load. aangezien ik toch al een aparte koeler had gekocht van 50 euro (Mugen 2) en ook draai op 29 graden, ging ik overklokken nu is het enige probleem dat wanneer ik de FSB van 333mhz naar 370mhz overklok de pc gewoon opstart en functioneerd tot een moment wanneer hij zomaar overnieuw opstart. Als ik dan nog verder overklok dan kom ik tot het laadscherm van windows 7 waarna hij opnieuw op blijft starten in een nooit stoppende cirkel. is mijn voeding misschien niet krachtig genoeg? en zo ja is de grens tussen de twee (333mhz goed, 370mhz niet) niet te klein. ik kan een andere voeding kopen als dat nodig is moet nog kijken hoeveel ik te besteden heb. mijn specs

Intel core 2 duo E8400 3ghz
4gb buffal 800mhz (2 sticks)
Club 3d HD4870 OC 512mb
MSI neo3-fr (1.0)
silerstone 560W (model no: ST56F)

Yme Brugts

Laatst bewerkt:
Hallo,

Naar mijn mening is er niks mis met je voeding
maar is 370mhz of meer het toppunt van de processor
overclockbaarheid.. als je pc niet meer opstart daarna
dan loop je de kans om na een weekje je processor weg
te gooien want dan is hij doorgebrandt.
Ik hoop dat dit je helpt.

Mvg

codGmer

FSB van 333mhz naar 370mhz dat is dus met een multiplier van 9
9x333mhz betekend 3ghz klok
9x370mhz betekend 3.333ghz <-- bij die kapt hij ermee na een bepaald aantal minuten terwijl de processor gewoon lekker 30 graden is en stressed 44

ik denk dat je me verkeerd begrepen had:p

ik heb met psu calculator mijn watt uitgerekend (nogal ruim genomen bij capicator aging 30% en system load 100%) dan geeft hij aan 577watt dat hij nodig heeft jammer dat die van mij maar 560 geeft:shocked:

Dan heb ik het idd verkeerd begrepen..
ik zou niet durven zeggen of je voeding niet genoeg is.
misschien iemand anders nog suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
een voeding van 1000W moet genoeg zijn;)
welke videokaart ga je halen als ik vragen mag?
maar ik weet niet zeker of dat het probleem gaat oplossen

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry dat ik niet antwoordde ik ben nogal druk met school. 1000W lijkt mij idd de goede keuze aangezien ik een HD5870 ga halen moet je aardig wat power hebben.

sorry dat ik niet antwoordde ik ben nogal druk met school. 1000W lijkt mij idd de goede keuze aangezien ik een HD5870 ga halen moet je aardig wat power hebben.

na een paar specs gezien komt de conclusie dat de kaart minimaal 500W nodig heeft
dan lijkt me die 1000W overbodig naar mijn mening

dat lijkt zo ja maar ik ga mijn pc upgraden in stappen van een maand eerst dus een voeding (die ik btw al gekocht heb het is een be quiet dark power p8 1000w) daarna nieuwe grafische kaart (5870 van asus) daarna een x58 moederbord (eentje waar je goed mee kan overklokken) en als laatste een processor (i7) weet nog niet welke. dan kom ik al snel op die 1000. ook wil ik klaar zijn voor de toekomst zon nieuwe voeding kopen lijkt echt dikke geldverspilling maar zoals je ziet moet ik nu een andere kopen omdat ik toen geen goeie kocht

Denk niet dat iemand dit ooit nog zal lezen maar het was de oplossing heb nu een be quiet 1000W darkpower p8 en hij is nu oc tot 4ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan