mijn vriend wil een webshow PLEASE HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

florisboekee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 apr 2011
hoi
een vrien van mij wil een webshow beginnen en omdat hij er nog niet zoveel verstand van heeft vroeg die dat aan mij alleen wil hij elke vrijdag een LIVE uitzending
nou van het geluid enzo weet ik het wel maar van de video niet dus ik dacht mischien kunnen jullie ons helpen

hij wil dus een echte camera (geen webcam) het liefst draadloos en een beetje een grote niet ( middelmatige broadcast camera)

en software om uittezenden en dat je dan de html op je site kan zetten (hij dacht eerst aan ustream maar dat is heel slechte kwaliteit)

ik hoop dat jullie kunnen helpen want hij wil het volgens mij wel HEEEL graag

oja hij staat in het gedeelte firewire omdat je een firerwire camera nodig hebt volgens mij

Hey florisboekee,
een webshow opzetten is niet zo simpel als het lijkt vooral als je echt live wil gaan uitzenden.
in eerste distantie zal ik je aanbevelen dit gewoon op Youtube te doen ( niet live )
maar ik weet dat niet het goeie antwoord is.

bij het idee van een online webshow is meestal een website waar op je live de uitzending kan bekijken
dat moet jammer genoeg via een server. dat kan je op 2 manieren doen
1) je gaat gaat www.strato.nl en koopt daar een server
nadeel het kost meestal veel geld voordeel de server woord dagelijks onderhouden
2) als je ergens een oude computer hebt staan kan je die gebruiken als server
ik beveel het je aan om een oudere computer te gebruiken als er iets misgaat met een computer die deels in gebruik woord genomen zit je dik in de **** !

ik neem aan dat je daar wel verstand van hebt
ik raat je aan om dit met meerdere mensen te doen of met iemand die hier heel veel verstand van heeft.
En denk niet dat het zo iets woord zo als icarly wand die geven een hele foute draai aan het live webshow idee

Laatst bewerkt:
hoi
kijk een website maken is niet zo moeilijk
de html van de player waarop je de webshow kan zien is ook niet zo moeilijk
ik moet alleen een camera hebben die ik op mijn pc en dan gewoon de live view van mijn camera het internet op gooien
dat is het enige wat ik eigenlijk moet weten

en ik snap niet wat een server is en wat je ermee bedoelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan