mijn vriendin en ik en de mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

de Brandweer

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Hallo ik heb een vraagje, ik heb een computer en mijn vriendin een laptop nu is het zo dat de harde schijf van de laptop naar de hemel is en nu moet ik als handige harry op de pc het voor elkaar zien te krijgen dat de e-mail van mijn vriendin gescheiden word van mijn e-mail.
ik heb dus 2 adressen die apart van elkaar binnen moeten komen ik ben al aan het uitvinden geweest met de indentiteiten maar als ik een mail stuur vanaf adres 1 komt ie ook weer binnen op adres 1.
is er iets dat ik apart de mail binnen kan krijgen. dus eigenlijk 2 brievenbussen op 1 computer en als ik mijn brievenbus open dat ik dan niet haar mail binnen krijg en andersom.

alvast bedankt voor de gedane moeite,

René:thumb:

Jij kunt gewoon Outlook Express blijven gebruiken.
Daarnaast kan je vriendin MS Outlook (als je hem hebt) laten gebruiken.

Dat kan wel.. ik ben geen windows gebruiker meer maar ik heb het volgens mij nog ergens staan. Even wachten.
Heb het... heb beide even gedaan...
- Account maken
- Identiteit maken

Jij moet dus een identiteit instellen. En in elke identiteit maar 1 (!) email adres zetten.
Om dit te controleren kan je even naar Extra > Accounts gaan. En daar alleen het e-mail inzetten die bij identiteit hoort.

Nieuwe e-mail account aanmaken
Het is soms handig om meerdere e-mail accounts in 1 postvak te krijgen. Dit is vrij gemakkelijk te doen via de volgende stappen:

Extra » Account » Toevoegen » e-mail

Nu moet je verschillende dingen invullen.

- Weergegeven naam: Je eigen volledige naam (bijv. Jan Jansen)

- E-mailadres: Je nieuwe e-mail adres toevoegen

- Server voor inkomende e-mail: xxxx

- Server voor uitgaande e-mail: xxxxxxxx

- Accountnaam: Je accountnaam die je hebt gekregen

- Wachtwoord: Je wachtwoord die je van je provider hebt gekregen

Nu heb je in 1 postvak 2 e-mail adressen. Dit kan ook op andere manieren gedaan worden wat ook wordt uitgelegd.

Nieuwe identiteit aanmaken
Een nieuwe identiteit kan je ongeveer vergelijken met een profiel bij Windows of MSN. Je gebruikt Outlook Express (OE). Dit is vooral handig voor een gezamelijke computer zoals in een familie.

Bestand (1) » Identiteit instellen (2) » Identiteiten beheren (3) » Nieuw (4)
zie afbeelding 1

oe_identiteit.GIF

Of: Bestand » Identiteiten » Nieuw

Als je op 'Nieuw' klikt hoef je alleen je naam op te geven. En eventueel kan je nog een wachtwoord invullen (aanvinken: 'Wachtwoord verplicht'). Nu heb je een nieuwe identiteit aangemaakt. Je kan op dezelfde manier als hier boven staat beschreven een nieuwe account aanmaken.

Om over te schakelen ga je naar Bestand » Identiteiten instellen » Kies je identiteit en voer eventueel een wachtwoord in.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan