Hoi djdadream,
Het probleem speelt niet alleen in Chrome, maar ook in Firefox (Opera en Safari doen het wel goed).
En ik denk dat het probleem eigenlijk al veel langer speelt want de homepage werd geüpload op zondag 19 augustus 2012 (18:35:47).
- Sindsdien zitten er 48 html-fouten op de pagina, zegt de html-validator.
- En niet zomaar een paar schoonheidsfoutjes: er zitten een paar knoeperts van zware jongens tussen!
Meteen al in de eerste regel:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Aan de kleur zie je al dat er is mis is: het einde-vishaakje
> op de eerste regel hoort er niet; het moet zijn:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
- De <meta> met de charset moet meteen na de <head>-tag komen, want hierin wordt de interpretatie van de lettertekens van de code door de browsers voorgeschreven, en dat moet gelden voor alles aan code wat erna komt.
- Er staat twee keer een <title> in (regel 44 en 48): kan/mag niet.
- Regel 50 t/m 53 luiden:
HTML:
</HEAD>
</head>
<body leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0">
<body onload="countdown()" ;>
De <head> eindigt twee keer, en er wordt twee keer een <body> geopend ... terwijl er maar 1 head en 1 body mag zijn. Ook staat er aan het eind van regel 53 een ; in, die er niet mag zijn.
- Op regel 74 wordt een <div> (met een block-karakter) geopend binnen een <span> (met een inline-karakter) van regel 73: kan/mag niet.
- Er zitten attributen in als "leftmargin" (die niet in de html-specificatie voorkomt, en -verboden- browserspecifieke code is), en "marginwidth" (die alleen op frames en iframes toegepast mag worden, en niet op andere elementen zoals de <body>).
- Er worden achterhaalde/afgekeurde tags als <center> gebruikt (zie hier wat er aan de hand is).
- En wat minder ernstige dingen ook.
Met dit soort ernstige html-fouten ben je overgeleverd aan de foutafhandeling van de browsers - en voor de manier van foutafhandeling zijn er nauwelijks voorschriften: dat doen browsers op de manier die hen 't beste lijkt. En dat pakt niet altijd goed uit. Vandaar ook de browserverschillen.
Dezelfde fouten zie ik ook op andere pagina's gebeuren.
Ik denk dat
DreamWeaver MX 2004 intussen heel erg verouderd is: sindsdien hebben de browsers een hele revolutie meegemaakt in het gebruik van HTML volgens de standaarden, en in het hanteren van CSS voor de opmaak (ipv tabel-opmaak).
De onderhoudsperiode voor de site ("Vanaf 1 december 2012 t/m ergens in februari 2013") kan denk ik heel goed gebruikt worden voor een goede algehele revisie!
- Een webeditor die betere code dan de oude Dreaweaver maakt, is bv. de gratis KompoZer; heeft ook een NL-taalpakketje.
Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: Waarom het eerst wel goed ging in Chrome? Ik denk dat Chrome er in de laatste versie wat bugs en/of verouderde dingen uit gehaald heeft, waardoor het probleem zich nu pas openbaart.