• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mijn werkblad houdt op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dewoke

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
Berichten
21
Hallo,

Ik zit aan het einde van mijn kolommen op mijn werkblad (nooit bedacht dat dat een einde had :confused: Ik zit bij kolom IV.

Maar is er een mogelijkheid om dit te vergroten, want ik moet het echt allemaal op een werkblad hebben, hij moet er namelijk een draaitabel van maken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groeten Wouter
 
Laatst bewerkt:
De structuur omdraaien? Kolommen worden rijen en vice versa?

Anders, wachten op de volgende versie van Excel: onbeperkt
 
ok dank je wel!

Ik heb thuis wel de nieuwste versie, 2003, maar op mijn werk hebben ze nog een oude. Wat gebeurd er als ik thuis een document maak (in versie 2003) en die dan open in een oude versie, loopt die dan vast?

en kolommen erbij maken kan sowieso dus niet?

Alvast bedankt weer!

Wouter
 
Wouter

dewoke zei:
Ik heb thuis wel de nieuwste versie, 2003, maar op mijn werk hebben ze nog een oude. Wat gebeurd er als ik thuis een document maak (in versie 2003) en die dan open in een oude versie, loopt die dan vast?

Neen dat moet normaal gezien blijven werken.

dewoke zei:
en kolommen erbij maken kan sowieso dus niet?

Dat is dus de essentie van het 'beperkt' zijn... :confused:

Indien je nu minder dan 256 rijen hebt, maak daar dan de kolommen van (A t.e.m. IV is 256 kol)

Wigi
 
hmm helaas heb ik naar beneden nog meer rijen :(

ik kan dus alleen maar wachten op de nieuwe versie?

Het verbaast me zo dat mensen hier nog geen oplossing voor bedacht hebben...
 
Beste Dewoke,

Excelgebruikers hebben jaren geklaagd bij MicroSoft om meer kolommen. Denk alleen maar aan onderzoekers die iedere dag een meting doen, die hebben 365 kolommen nodig! Zo zitten er wel meer beperkingen in Excel ingeprogrammeerd waar gebruikers tegenaan zijn gelopen. De filter op een kolom kan maximaal 1.000 unieke waarden filteren, bijv.
Pas met de volgende versie van Excel heeft MicroSoft aanzienlijke veranderingen aangebracht. Maar dan kun je ook weer beter een nieuwe pc aanschaffen omdat je 1GB geheugen moet hebben wil Vista goed draaien.

Succes met het aanpassen van je werkbladen.

Richard
 
De beperking is ook zinvol, het weerhoudt je ervan om enorme sheets te maken die door hun omvang vast lopen en het dwingt je tot nadenken over de opzet.
Wellicht moet je de opzet van je sheet heroverwegen.....
 
bedankt voor jullie reacties, ik zal de sheet inderdaad anders op gaan bouwen.

Het was nodig, omdat ik alle dagen van het jaar nodig had, maar nu maak ik per sheet een werkblad,

het probleem is dan alleen dat ik hem niet goed in een draaitabel krijg, maar daar ga ik nog wel even goed over nadenken!
 
kun je de dagen in de rijen plaatsen en de overig info in kolommen,
of de info "nesten"
maandag info01
maandag info02
dinsdag info02
etc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan