Mijn wifi netwerk niet zichtbaar op nieuwe telefoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoelLeijten6

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2013
Hoi
Gister is er een nieuwe telefoon bij ons bezorgt, de samsung galaxy gio voor mijn vrouw. Nu wilde we verbinding maken met ons wifi netwerk, maar komt deze niet op de telefoon bij de netwerken te staan.
Terwijl mijn vader hier net was met zijn nieuwe samsung galaxy sIII mini en die heeft dat probleem niet. Ik zelf heb al langer de samsung galaxy sII en die heeft ook dat probleem niet.
Als ik op toevoegen van netwerk die dan herkent hij het ook niet.
Zou het aan mijn router liggen of toch gewoon aan de instellingen van de telefoon. De telefoon heb ik ook al een keer terug gezet naar fabrieks instellingen.

Misschien gebruikt je draadloze netwerk de (nieuwere) 5GHz a/n frequentie en ondersteund die telefoon dat niet.
De meest gebruikte is nl 2,4GHz.
Kijk eens in je router bij de draadloze instellingen en post eens wat gegevens hier.

Groeten Marcel

Ik denk dat het hem dat is, ik heb inderdaad bij mijn instellingen van de router 5G staan, dit dan veranderen in 2,4 G?

Als je hem in 2,4G veranderd dan zal hij het hoogstwaarschijnlijk wel doen hoor.
Als je veel storing krijgt kun je je router nog op een minder druk kanaal zetten (1-13)
5 Ghz is over het algemeen stabieler omdat meer apparaten op de 2,4 opereren en dus voor meer storing kunnen zorgen.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan