Mijn windows 7 start met alleen de C schijf niet op !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi, ik zit met een raar probleem, ik heb hier een computer met windows 7 die op Sata 1 geinstalleerd staat.
Verder zit er op Sata 2 een extra backup schijfje.
Nou wil het geval, zodra ik de schijf op Sata 2 verwijder dan wil windows 7 ook niet meer opstarten, ook de boot repair doet dan niets meer.
Zodra ik de Extra Sata 2 schijf weer aansluit dan start alles weer normaal op.
Ik kan dus ook niet een derde schijf op Sata 3 aansluiten want dan krijg ik het zelfde verhaal als hierboven.

Weet iemand hoe ik zonder de tweede schijf wel alleen van de C schijf die op Sata 1 staat kan opstarten.
Zouden er soms opstart bestanden op die Sata 2 schijf staan die eigenlijk op de C schijf op Sata 1 horen te staan en dat hij daarom niet start zonder die extra schijf ?
Heb je een idee of oplossing, ik hoor het graag van je.
Bij voorbaat mijn Dank.
Groeten Barney

Zowaar een lotgenoot!

Na een computercrash enkele maanden geleden en een niet functionerende systeemmirror moest ik Windows opnieuw installeren. Wie schetst mijn verbazing dat ondanks de installatieinstructie van mij om op C te gaan installeren, er op mijn 2e SATA schijf opeens 'iets' terecht kwam met als gevolg wanneer ik dat 'iets' verwijderde (omdat ik die andere SATA schijf echt helemaal leeg wilde hebben), Windows niet meer van C wilde starten.

Omdat ik het probleem kon bypassen was en ben ik nog steeds te lui geweest om uit te zoeken waaróm het gebeurde, maar ik heb gelijk daarna nog een keer Windows op C geïnstalleerd waarbij ik vóóraf even de 2e, 3e en 4e SATA schijven ontkoppelde (gewoon SATA stekkertje eruit) Windows kon toen moeilijk anders dan 101% op C gaan zitten. ;) :D

PS. ik heb nog wel een truuk uitgeprobeerd voordat ik de installatie opnieuw deed, maar die truuk werkte helaas niet. Die truuk was:
de SATA 2,3 en 4 ontkoppelen en vervolgens met de Windows CD in de drive kiezen voor een herstel / repair van Windows. Helaas, Windows trapte er niet in en ik kreeg als antwoord : "kan Windows niet herstellen'.

Laatst bewerkt:
Hoi gast0225,
Inderdaad hetzelfde verhaal als waar ik nu mee zit.
Ook windows 7 alleen met 1 schijf laten herstellen lukte inderdaad niet.
Waar het eigenlijk om draait is dit,
Ik heb een 2.5 inch sata laptopschijf en wilde deze aansluiten om op die manier de gegevens die daar op staan nog te kunnen backuppen.
Als ik zoals eerder geschreven beide Schijven ( Sata 1 en Sata 2 ) aangesloten laat dan start windows 7 netjes op, maar OOK ! zodra ik er een Derde Sata Schijf op Sata 3 bij aansluit (die laptop schijf dus) waar dan weer Windows Vista op staat dan krijg ik hetzelfde verhaal en vind hij alleen windows vista als ik via Windows 7 dvd Repair laat uitvoeren en kan ik alsnog niet verder met opstarten, ( ook die vista dus niet ) .

Het ziet er toch naar uit dat de Sata 1 en 2 de Windows 7 samen laten opstarten, maar waarom ik er zodra er een derde schijf aan gekoppeld wordt ook niet meer in windows 7 kom zal dan waarschijnlijk weer liggen omdat daar ook een besturingsprogramma zoals Vista op staat en jij daardoor weer in de war raakt.

Wie oh wie kan hier iets mee en weet mij te vertellen hoe ik wel die Laptop Sata schijf kan lezen in mijn Windows 7.

groeten Barney

Ik weet niet of dit de oplossing is maar een tijdje geleden heb ik wat problemen gehad op dit gebied.
Ik heb de schijf met Win7 schijfbeheer op Aktief gezet en vervolgens Herstel met de dvd uitgevoerd.

Laatst bewerkt:
Windows 7 opnieuw installeren hij moet dan niet gaan formateeren als hij dat niet doet staat er in de map :C\Windows Old\
al je oude bestanden progam files etc.

!!!LET OP: WEL EERST ZORGEN DAT DE ANDERE SCHIJVEN ZIJN LOS GEKOPELD!!!

Telwat en Alfa,
Bedankt voor jullie reactie's.
Wat ik eigenlijk niet wil is dat Windows alles opnieuw moet installeren en ik de daarbij nu geinstalleerde programma's kwijt ben.
Als je Windows 7 dus niet laat formatteren en dus eigenlijk een update laat doen, behoud je dan ook alle instellingen en alle geinstalleerde programma's ? Ik heb dit vroeger is met Windows XP moeten doen, dus een upgrade, nou eigenlijk was dat niet echt jofel, alle drivers waren eruit en meerdere geinstalleerde programma's werkte niet meer.

Ik zal wat Telwat geschreven heeft eerst vandaag is proberen.
Ik laat het daarna weten uiteraard.

Groeten,
Barney

Nou eindelijk is het me dan gelukt om de 2,5 inch schijf op het moederbord met een sata kabel apart erbij aan te sluiten als een extra schijf.
Dit lukte echt totaal niet in Windows 7 maar aangezien ik ook Windows xp er nog op heb staan heb ik de schijf aangesloten en onder Windows xp opgestart
De Sata 2.5 inch schijf werd direct als exstra schijf herkend en kon ik alle benodigde gegevens er toch nog af halen.

Bedankt voor jullie reactie's en voor anderen met dit probleem is dit in ieder geval een oplossing.

Groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan