Mijn windows denkt dat ik in Frankrijk zit!

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB47
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB47

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo!
Ik heb sinds het voorjaar een Dell laptop die op windows 8.1 draait. Ik heb hem meteen na koop op engels als taal gezet omdat ik in mijn werk altijd met engelse windows werkte en daar dus beter de weg in weet. Dat is probleemloos verlopen en ook mijn Office is keurig in het engels. Nu ben ik een paar maanden in Frankrijk geweest en daar gebeurde het volgende. Ik kreeg de melding dat er een update van Adobe flash player was die ik moest installeren. (in het engels). Op het moment dat ik de "download" knop indrukte kwam ik op de adobe site (normaal), maar dan wel de Franse! Hoe ik ook probeerde de Engelse versie te downloaden, het lukte niet, zelfs niet als ik mij via instellingen voordeed als iemand die in de US zat. Dat was wel logisch natuurlijk met een IP adres in Frankrijk op dat moment. Dus maar gewacht tot ik weer in Nederland was. Vanochtend kreeg ik weer de boodschap dat ik Flash Player moest updaten. Prima, nu zal het lukken! Nee hoor, weer de Franse versie.............En inmiddels moest ik ergens Java voor hebben en wat gebeurt er? Op het moment dat ik op de java site wil downloaden schakelt de hele pagina naar Frans.........
Ik heb al een keer alle cookies uit Firefox gegooid. Hielp niet. Ik heb het met Internet Explorere geprobeerd, geen effect. Het enige wat opviel vanochtend, na die switch naar Frans, was dat mijn google pagina ineens ook alleen in het Frans was. Overigens heb ik google ook al een paar keer eerder opgegeven dat ik Engels wil (en NL en Fr), maar het lijkt ergens hard te zijn vastgelegd dat mijn updates in het Frans moeten. Overigens gelukkig niet de windows/office (!!) updates; dat gaat(nog steeds) uitstekend in het engels.
Sorry voor dit lange verhaal, maar ik wilde het goed uitleggen en ben langzamerhand behoorlijk wanhopig..........
Wie kan mij vertellen waar (in windows, google, firefox?) ik dit moet zoeken.
Alvast bedankt voor de moeite!
Jaap

Hallo Bronzoeker,
Bedankt voor de tip, maar mijn geinstalleerde versie van flash player is engels; ik heb gewoon steeds de update geweigerd. Maar bovendien, als dit de oplossing zou zijn, waarom zou ik dan bij een eerste(!) voorgenomen installatie van java ook plots een franse versie voorgeschoteld krijgen? Ook die heb ik dus niet geinstalleerd...
En verder staat mijn hele laptop engels ingesteld en doet het verschijnsel zich alleen voor bij flash player update en nu dus bij java
groeten,
Jaap

Zoek HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MultiUILanguageId
040c is Frans, 0409 is Engels

Maak HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\MUILanguagePending
en geef 0409 als waarde
Uitloggen en inloggen. Werkt het dan?

Beide keys moeten dan 0409 als waarde hebben.

Hallo Bron,

Lijkt me de betere optie, maar....
Hierbij een plaatje van mijn registry...............multilanguageID zit niet onder desktop.

Kan nu even niet verder, dus zal hopelijk morgen nog eens verder kunnen zoeken

tot zover bedankt
groet,
Jaap

Zoek eens op fr_FR, fr-FR, of 040c
Wie weet vind je een franse entry....
Begin met zoeken (ctrl-F) vanaf Computer in de registry.

Laatst bewerkt:
Probleem opgelost!
Sorry, het bleek toch eenvoudiger dan gedacht........
In Firefox onder "Tools/Options" tab "Content" staat onderaan dat je talen kunt kiezen. Als je op die knop drukt verschijnt een veldje waar de ingestelde/opgeslagen talen vermeld staan. Ik bleek daar Frans bovenaan te hebben staan in een rijtje met Engels en Nederlands. Nadat Ik Frans had verwijderdkon ik updates van Flash Player in het Engels downloaden evenals java.
Bron, bedankt voor het meedenken; jouw input zette me weer wel aan het denken en verder zoeken met dit resultaat.
Groet,
Jaap

Top :thumb: en de cursus Frans hoef je nu niet te doen :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan